هفدهمین امتحان سالانه حوزه های علمیه شمال افغانستان (1403)

 

هفدهمین امتحان سالانه مدارس علمیه شمال افغانستان در دو نوبت از 12 الی16 و 22 الی 25 جوزا/ خرداد سال 1403 در 31 مرکز امتحانی برگزار گردید.

در این امتحان نزدیک به 2000 نفر طلبه در سطوح مقدماتی، متوسطه و عالی از 65 مدرسه علمیه ولایات شمال و شمال شرق افغانستان شرکت کرده بودند.

در نوبت اول از 12 الی 16 جوزا/ خرداد؛ امتحان طلاب مدارس مزارشریف و ولسوالی‌های حومه، مراکز ولایات سرپل، جوزجان، بغلان، قندوز، تخار و ولسوالی کشم بدخشان برگزار گردید که اعضای شورای نظارت، هیئت علمی و ناظرین و ممتحنین منتخب توسط شورا از این امتحان نظارت کردند، امتحان خواهران از شنبه الی سه شنبه 12-15 جوزا و امتحان برادران روز چهارشنبه 16 جوزا برگزار گردید.

به دلیل گرمای هوا ساعت حضور طلاب در امتحان مزارشریف و سایر مراکز امتحان (نوبت اول) ساعت 5 صبح اعلام شده بود که تا ساعت 6:15 بازرسی بدنی، حضور و غیاب و تنظیم آنها در صفوف و مکان های از پیش تعیین شده انجام شد و بعد از قرائت قرآن توسط آقایان استاد سید رضا حسینی در روز امتحان خواهران و استاد عید محمد شفایی در روز امتحان برادران، جلسه امتحان رسما آغاز گردید،  در روز اول امتحان خواهران حجت الاسلام والمسلمین آقای عبدالاحد فیاض و در روز امتحان برادران حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی بلخی اعضای هیئت علمی  به نمایندگی از شورا ضمن عرض خیرمقدم به طلاب، سی و پنجمین سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را تسلیت گفتند و به تشریح برنامه های شورا، امتحان سالانه 1403 و ذکر نکات مختصر اخلاقی به مدت 10 دقیقه پرداختند، ساعت 6:35 دقیقه توزیع برگه ها آغاز و ساعت 8:45 دقیقه صبح امتحان به پایان رسید، در این امتحان طلابی که سال گذشته مشروط شده بودند به علاوه ی مضمون امتحانی سال 1403 به سوالات مضامین مشروطی نیز پاسخ دادند.

امتحان نوبت دوم در 17 مرکز امتحانی در ولسوالی ها و مناطق دور دست توسط 41 نفر ممتحن و ناظر از روز سه شنبه 22 جوزا/ خرداد الی جمعه 25 جوزا/ خرداد از ساعت 6-9 صبح برگزار گردید.

لازم به یادآوری است قبل از امتحان نوبت اول و دوم دو جلسه توجیهی توسط مسئول اجرایی شورای نظارت با حضور اعضای شورا و هیئت علمی برای ناظرین و ممتحنین در دفتر شورای نظارت برگزار گردید و نکات لازم در مورد برگزاری امتحان و نظارت درست از آن تذکر داده شد.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=20651

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب