بسم الله الرحمن الرحیم

گزارش امتحانات سالانه حوزه های علمیه کابل بخش خواهران

برگزار کننده: شورای نظارت برحوزه های علمیه کابل و هزاره جات

تاریخ برگزاری امتحانات: روزهای چهارشنبه  و پنجشنبه  12 و 13 ثور (اردیبهشت) 1403هجری شمسی

برابر با 22 و 23 شوال المعظم 1445 هجری قمری

به مدد و کمک خداوند متعال(جل جلاله) و استعانت حضرت بقیة الله الاعظم حضرت ولی عصر(عج الله تعالی فرجه الشریف) امتحانات سالانه حوزه های علمیه کابل به همّت و تلاش شورای مدیریت نظارت برحوزه های علمیه کابل و هزارجات به مدت دو روز صبح و عصر در حوزه علمیه خاتم النبیین و مصلای ابا صالح المهدی با شرکت بی سابقه 2300  نفر طلاب خواهر از پایه 2 تا پایه 10 و طلاب جدید الشمول(پذیرشی) برگزار گردید.

امتحان طلاب ارتقایی روز چهارشنبه در دو تایم صبح و بعد ازظهر در حوزه علمیه خاتم النبیین با حضور ۸۰۰ نفر از طلاب ارتقایی خواهر برگزار شد و امتحان طلاب پذیرشی روز پنج‌شنبه در دو تایم ساعت ۸ الی ۱۰ و ۱۰ الی ۱۲ با حضور ۱۵۰۰ نفر از طلاب خواهر در مصلی اباصالح المهدی واقع در ایستگاه قلعه‌ی نو دشت برچی برگزار گردید.

جلسه امتحان طلاب ارتقایی صبح و بعدازظهر با حضور حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر صالحی و اعضای محترم هیئت علمی با تلاوت آیات کلام الله مجید توسط آقای فیضی از بخش قرانی شورای نظارت برحوزات علمیه آغاز گردید، سپس حجت الاسلام دکترسید حسن صالحی مدیر اجرایی شورای نظارت بر حوزات علمیه کابل، نکاتی را در خصوص بایدها و نباید‌های امتحان و سوالات امتحانی توضیح دادند و سپس جلسه امتحانی با توزیع اوراق سوالات و پاسخ‌نامه‌ها آغاز گردید. اعضای محترم هیئت علمی به مدت یک ساعت برای پاسخ‌گویی به سوالات خواهران در جلسه حضور داشتند و سپس جلسه را ترک نمودند.  در این امتحان ۱۵ نفر از بخش خواهران و ۲ نفر از برادران برای نظارت در جلسه امتحان حضور داشتند.

جلسه‌ی امتحانی طلاب پذیرشی روز پنج‌شنبه هر دو تایم با تلاوت ایات کلام الله مجید توسط حجت الاسلام و المسلمین آقای مظفری عضو هیئت علمی شورای نظارت بر حوزات علمیه آغاز گردید، سپس حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر صالحی نکاتی را در خصوص باید‌ها و نباید‌های امتحانی بیان فرمودند و برای خواهران آرزوی موفقیت در امتحان‌های الهی و امتحان مورد نظر نمودند. در آخر با زمزمه‌ی دعای فرج توزیع اوراق شروع گردید و اعضای محترم هیئت علمی به مدت یک ساعت برای رفع ابهام و پاسخ به مشکلات خواهران در جلسه حضور داشتند و امتحان با موفقیت و به نحو احسن در این دو روز خاتمه پیدا کرد.

و آخر دعوینا ان الحمد لله رب العالمین

شورای نظارت برحوزه های علمیه کابل و هزاره جات

15 ثور 1403

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=19947

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب