به یاری خداوند منان و تلاش شورای نظارت بر حوزه های علمیه کابل و هزاره جات بزرگداشت روز عید غدیر و اختتامیه دوره تربیت مربی قرآن کریم در کابل و تقدیر از نفرات برتر امتحانات سالانه حوزه های علمیه کابل بخش خواهران روز چهار شنبه مورخ ۰۶/۰۴/۱۴۰۳  جشن با شکوه و معنوی در فضای تزیین شده و زیبای مسجد محمدیه تپه سلام برگزار گردید.

جلسه رأس ساعت ۹ توسط مجری برنامه آقای مدقق و با خوش آمد گویی به حجت الاسلام والمسلمین استاد محمد اکبری معاون شورای علمای شیعه و عضو شورای نظارت بر حوزه های علمیه کابل و هزاره جات و جناب آقای سید حسین عالمی بلخی رئیس دارالانشاء شورای علمای شیعه و حجت الاسلام والمسلمین آقای سادات کیایی مدیر بخش فرهنگی  در کابل و جناب آقای صادقی دبیر شورای علمی و با حضور اعضای شورای علمی و اساتید مربیان قرانی،  و طلاب برتر آغاز گردید.

سپس با تلاوت قاری ملی آقای «وسیم فیضی» برنامه عطر معنویت گرفته و بعد از آن مداح اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام آقای سید رضا جوادی به مداحی پرداختند

در ادامه قرائت آیات کلام الله مجید توسط قاری بین المللی سید حمید الله هاشمی مجلس انس بیشتری با قرآن پیدا نمود که با تشویق حضار همراه شد. سپس با مدیحه خوانی آقای سید عبدالله بلخی در مورد فضائل امیر مؤمنان علی(ع) مجلس ادامه پیدا کرد  و حاضران در جلسه با اظهار شادی و همخوانی مداح را همراهی نمودند.

بعد از مداحی جناب آقای حجت الاسلام دکتر سید حسن صالحی مدیر اجرایی شورای نظارت و عضو شورا علمای شیعه افغانستان از عید غدیر خم به عنوان عیدالله الاکبر یاد کردند و در مورد غدیر بیان داشتند، غدیر اصل و ریشه و فرهنگ شیعه است. ایشان با استدلال به  «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ» خطاب خداوند به پیامبر را که اگر دین را تبلیغ نکنی کار ناتمام و رسالتت را انجام نداده‌ای و با اعلام امامت و ولایت امیرالمومنین علیه السلام در روز غدیر با استدلال به آیه «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينا» روز غدیر را روز اکمال دین و اتمام نعمت نامید و سپس با اشاره به حدیث شریفی از امام محمد باقر علیه السلام که حضرت فرمودند «بُنِیَ الْإِسْلَامُ عَلَی خَمْسٍ عَلَی الصَّلَاةِ وَ الزَّکاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَایَةِ»  اسلام بر پنج چیز استوار و بنا شده است: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت، در بعضی از روایات شیعی «بُنِیَ الاسلام»، افزوده شده است و  در تأکید بر ولایت آمده است؛ از جمله «….وَ لَمْ یُنَادَ بِشَیْ ءٍ کمَا نُودِیَ بِالْوَلَایَةِ فَأَخَذَ النَّاسُ بِأَرْبَعٍ وَ تَرَکوا هَذِهِ یَعْنِی الْوَلَایَةَ» امت اسلامی را که چهار تای اول را گرفته و پنجمی را رها نموده اند در حالیکه ولایت از مهمات جامعه اسلامی می باشد سخانش را در بخش اول به پایان رسانید.

بخش دوم صحبت های ایشان در مورد فعالیت های شورای نظارت در برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم اختصاص داشت که ولایت بامیان ۱۰۰ نفرمربی قرآنی، غزنی ۶۰ نفر مربی قرآنی و کابل در بخش برادران از میان ۱۰۰ نفرمتقاضی ۷۰ نفر برای شرکت در دوره تربیت مربی انتخاب شدند و از میان دواطلبین خواهران  که بیش از ۳۰۰ نفر متقاضی بودند، ۱۵۰ نفر در دوره ۴۵ روزه تریبت مربی برگزیده شدند و از این میان ۴ مربی آقا و ۱۱ مربی خانم  به عنوان مربیان ممتاز شناخته شدند.

این جلسه که برا ی تقدیر از نفرات برتر امتحانی سالانه حوزه های علمیه خواهران نیز برگزار شده بود   ۱۶ نفر از طلاب خانم به عنوان طلاب برتر امتحانات سالانه معرفی گردید. سپس لوح تقدیر برای اساتید قرآنی، مربیان ممتاز قرآنی ، طلاب برتر و همکاران اعضای شورای نظارت توزیع گردید.  در پایان حجت الاسلام والمسلمین آقای صادقی دبیر شورای علمی و عضو شورای نظارت از تشریف آوری حاضرین و خدمات جناب آقای حجت الاسلام دکتر صالحی تشکر و سپاس گزاری نموده و جلسه با دعای خیر ایشان  به پایان رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=21110

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب