غریب تا که نماند حسین بی عباس، به جای خواهری آنجا برادری کردی
حسین بود و تو بودی، تو خواهری كردی حسین فاطمه را گرم، یاوری كردی غریب تا كه نمانَد حسین بی عباس به جای خواهری آنجا،
حسین بود و تو بودی، تو خواهری كردی حسین فاطمه را گرم، یاوری كردی غریب تا كه نمانَد حسین بی عباس به جای خواهری آنجا،
اشاره سخن گفتن درشأن معصومين(عليهم السَّلام)ومقامات آنان ازجمله مقام امام صادق(عليه السلام)،كاري است كه درشأن خداي متعال واولياء وبندگان مخلص اوست. اوليايي كه زيارت جامعه
«سِرّ» درلغت به معناى رازوآنچه انسان آنرا در نفس خود پوشيده مىدارد است؛چنان که گفتهاند: «صدورالاحرارقبورالاسرار»[1] سينه آزادگان، آرامگاه اسراراست.«سِرّ» را به معناى كتمان نيزگفتهاندوبا«سريره»كه
ماهیّت حکومت جهانی مهدویت حکومت جهان اسلام به رهبری امام زمان(عج) دارای روح و ماهیت ویژه ای است که دیگر حکومتها از آن بی بهره
امام معصوم (علیه السَّلام)؛ قلب عالم وجود اشاره معرفت امامت ودرک ولایت،بسیارظریف وبه اصطلاح، صراط گونه است؛ یعنی به قدری دقیق است که برای دریافتش
مقامات عارفان الف ) عرفان عملی درمورد عرفان عملی گفته اند، عبادت عارف عبادت حبّی است. همه مومنان عبادت میکنند،اما عبادت عارف عبادت حبی است.ابن
شبهه ها وفتنه ها اشاره نخست می بایستی توجه داشت: دین گریزی به بلندای عمر دین پیشینه دارد یکی از عوامل مهم دین گریزی، محیط
رود از راز و نیاز تو حکایت میکرد نور را عمق نگاه تو هدایت میکرد ماه اگر ـ ذکر به لب ـ گِرد زمین میچرخید
گمان نمی کنم که اصطلاح عاملیت به گوش علاقمندان بحوث علوم اجتماعی نرسیده باشد. برای محققان و متفکرین علوم اجتماعی و خصوصا جامعه شناسان واژه
حضرت زینب (سلاماللهعلیها)شخصیتی است که عمدتاً به واسطه حضور بیمانندش درقیام احیاگروتاریخ سازکربلا شناخته میشود.شخصیتی که آثاروجودیاش منتهی به زمان حیات نبوده،اعصاروقرون پس ازآن را
چکیده واضع دین درعالم تشریع وتکوین، خدای متعال بوده،اوست که دین واحدی را (انَّ الدَّین عندالله الاسلام)إلی یوم القیامه ازکانال وحی به رسولانش و سپس
چکیده : با توجه به ارتباط جدايى ناپذير دعا و نيايش با شناخت معبود ، فرازهاى از ادعیه حضرات معصومین از غنى ترين منابع