عالمان دینی افغانستان در هرات می‌گویند حمایت تمام‌قد آمریکا و دیگر کشورهای غربی از جنایت‌های رژیم اسرائیل نشان می‌دهد امروز جنگ تمام‌ عیار میان اسلام و کفر است و حملات موشکی ایران به اراضی اشغالی در ادامه این نبرد نابرابر و در دفاع از مظلوم صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام محمد مطهری، عالم دین و آگاه سیاسی در گفتگو با خبرگزاری وطن24 گفت: «حمله ایران که حق این کشور برای دفاع از حیثیت‌ و در پاسخ به شرارت‌های اسرائیل صورت گرفت، بسیار کوبنده و اثرگذار بود.»

آقای مطهری می‌گوید رژیم اسرائیل ماه‌ها است بدون هیچ ابایی در غزه جنایت خلق می‌کند و دامنه این جنایت را با ترور رهبران مقاومت و هم‌چنین حمله به خاک لبنان افزایش داد که قطعا باید پاسخ می‌گرفت و ممکن است پاسخ ایران سطح جدیدی از محاسبات را در منطقه به میان آورد.

او افزود: از واکنش‌ها به این حمله برمی‌آید که ضربات ایران کاری و کوبنده بوده و لحن سران کشورهای مختلف از جمله خود آمریکا که حامی رژیم اسرائیل است نشان می‌دهد رگبار موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی تاثیرگذار بوده و موازنه قدرت یک بار دیگر تغییر کرده است.

مطهری در ادامه خاطر نشان کرد رژیم اسرائیل و استکبار جهانی در طول این چند سال ثابت کرده که نمی‌خواهند کشورهای اسلامی در صلح و امنیت باشند؛ فرصت پیش بیاید این رژیم از افغانستان گرفته تا یمن، سوریه و عراق حتما دست به تجاوز می‌زنند که باید با آن تقابل و پیکار جدی صورت بگیرد.

وی در اخیر تاکید کرد که تقابل بین کفر و اسلام است و باید تحت هر شرایطی امت اسلامی و دولت‌های اسلامی برای دفاع از آرمان و حیثیت جمعی دست به کار شوند.

حمله ایران به عمق اراضی اشغالی واکنش‌های زیادی بین مردم افغانستان داشته است.

مردم افغانستان که سابقه سال‌ها مبارزه علیه اشغالگری غرب و در راس آن آمریکا دارند تاکید می‌کنند باید برای حمایت از ملت مظلوم غزه و لبنان همه پای کار بیایند.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=22234

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب