احمدکمیل سروری فرزند محمدعتیق سروری از ولایت کابل (چنداول ناحیه اول) و در شهر پشاور پاکستان به تاریخ 7 عقرب 1380 مطابق با 29 آگست 2001 میلادی در خانواده قرآنی و مذهبی چشم به جهان گشود. بعدا به سن 5 سالگی از پاکستان به افغانستان آمد و در کابل منطقه افشار سیلو ناحیه پنجم سکنی گزید.

تحصیلات
در سن 5 سالگی شامل مکتب شد. مکتب ابتدائیه را در لیسه عالی پروفیسور رسول امین، متوسطه و عالی را در لیسه عالی مشعل بیات سرمیاشت و صنف دوازدهم را در لیسه عالی اسماعیل حسن زی در سال 1396 به درجه عالی تمام کرد.
در سال 1397 در انستیتوت تکنالوژی کمپیوتر (CTI) در بخش دیتابیس (Database) آغاز کرد و بعدا به مدت دو سال در سال 1399 به درجه عالی فارغ شد.
و ادامه تحصیل خود را مقطع لیسانس ، فی الحال در همین رشته کمپیوتر ساینس در بخش انجنیر مهندسی (Software Engineering) در دانشگاه خاتم النبیین ص محصل است.

دروس قرآنی
به سبب علاقه فراوان به قرآن کریم در سن 9 سالگی ابتدا دروس قرائت و تجوید قرآن را نزد قاری بین المللی و مداح اهل بیت ع استاد محمدحسین حیدری آغاز کرد. سپس، بعد از فراگیری دروس تجوید در بخش قرائت قرآن کریم (صوت و لحن) نزد الحاج استاد عبدالسمیع محبی فرا گرفت.
بعد از مدتی برای آموزش دروس تخصصی فنون قرائت کلام الله مجید را در تپه سلام کارته سخی در (مجمع قاریان شهر کابل) نزد حافظ و قاری بین المللی کشور استاد سید حمیدالله هاشمی فرا گرفت و دروس‌ تجوید تخصصی (مقدمه الجزری) را نزد قاری شیخ عبدالکبیر حیدری آموخت.
او از سبک مرحوم استاد شحات محمد انور (رح) تقلید می نماید. و بعضی تلاوت های اساتید فاخر مصر و جهان اسلام عبدالصمد زناتی، عبدالفتاح شعشاعی، مصطفی اسماعیل، محمد عمران و اساتید نخبه قرآن جهان اسلام گوش می‌کند.

امتیازات
در مسابقات متعدد اشتراک کرده که قرار ذیل اند:
1- برای اولین بار تجربه اشتراک مسابقات سراسری افغانستان (وحدت) که در بخش حسن تلاوت قرآن کریم بود را نمود. که داوران از کشور مصر و افغانستان بودند که دستاورد نداشت اما تجربه خوبی کسب کرد.
2- نفر اول مسابقات حسن تلاوت قرآن کریم ریاست معارف شهر کابل در بین مکاتب حوزه پنجم تعلیمی نیز می باشد.
3- از جمله 20 قاری برتر کابل در سومین دور مسابقات سراسری حسن تلاوت قرآن کریم از طرف انجمن قرآنی کوثر شناخته شد.
4- مقام دوم در اولین دور مسابقات قرآنی که توسط کمیته فرهنگی شورای اجتماعی اهالی ناحیه پنجم به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان برگزار گردید شناخته شد.
5- مقام چهارم در مسابقات حسن تلاوت قرآن کریم که توسط اتحادیه فرهنگی استانبول (ترکیه) در ناحیه پنجم کابل برگزار کرد. شناخته شد.
6- مقام چهارم در جشنواره جامعه المصطفی العالمیه در سال 1401 برگزار کرده بود کسب کرد.

فعالیت ها
1- از سال 1396 تا حال به حیث معلم مضامین اسلامی و آموزش کمپیوتر در مکاتب خصوصی متعدد محضر خدمت هموطنان خود بوده است و فی الحال در یکی از مکاتب خصوصی به حیث استاد مکتب ایفا وظیفه می نماید.
2- از سال 1397 تا حال در دارالقرآن صافات کیهان نور که توسط الحاج استاد عبدالسمیع محبی تاسیس شد تسلیم قاری احمدکمیل سروری گردیده و دروس ابتدایی، حلیه القرآن سطح 1 و سطح 2 ، صوت و لحن و دروس قرآنی را تدریس می‌کند.
3- تنظیم و تدوین چپتر (ابتدایی تجوید) برای قرآن آموزان در سال 1398
4- از سال 1395 چندین سال متعدد دروس ابتدایی و متوسطه تجوید و آموزش قرآن کریم را در کانون فرهنگی قرآنی مسجد عباسیه نظرگاه حضرت ابوالفضل العباس ع مرقد علامه شهید سید اسماعیل بلخی رح که تحت مدیریت قاری بین المللی استاد محمدحسین حیدری قرار دارد به حیث استاد قرآن کریم برای فرزندان کشور تدریس نموده است.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=24142

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب