قاری محمدزکی واحدیار فرزند شیخ محمدعلی فعالیتهای قرآنی قرائت خود را از سال 1383 ه.ش. در مسجد احمدی دشت برچی کابل زیر نظر سید امین حسینی آغاز کرد و در ادامه به تلمذ نغمات قرآنی نزد شیخ عبدالکبیر حیدری پرداخت.
زکی واحدیار در یک خانواده روحانی و متدین متولد شد و از طفولیت به شنیدن تلاوت استاد عبدالباسط علاقه یافت و همین امر سبب شد که به جلسات آموزش قرآن رو بیاورد و به تلاوت قرآن کریم بپردازد.

چهرهای قرآنی افغانستان: قاری محمد ذکی واحدیار
چهرهای قرآنی افغانستان: قاری محمد ذکی واحدیار

او در مسابقات مختلف داخلی کشور از جمله جشنواره قرآنی حدیثی المصطفی، شرکت مخابراتی اتصالات و مجمع قرآنی اهل بیت النبوه، شرکت کرده و حائز رتبه های اول تا پنجم شده است.
قاری واحدیار از سال 1386 به آموزش قرآن در مساجد و مدارس علمیه کابل آغاز کرد و تاکنون به تدریس قرائت قرآن به قرآن آموزان علاقمند مصروف می باشد. وی درباره فعالیتهای قرآنی در کشور می گوید:
توصیه بنده به مردم قرآن دوست این است؛ با توجه به این مطلب که قرآن کتاب زندگی بشر است، به فراگیری علوم قرآنی بپردازند و فرزندانشان را به درست خوانی قرآن، تشویق نمایند، تا راهی باشد به سوی درک معانی و مفاهیم و بالاخره عمل کردن به دستورات الهی، چون اگر بخواهیم یک زندگی سالم داشته باشیم نمی توانیم بدون عمل به قرآن کریم به آن دست یابیم.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=24018

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب