کنفرانس علمی زندگی امام رضا علیه السلام روز پنج شنبه بیست و هفتم ثور 1403 با حضور حجت الاسلام والمسلمین جناب شیخ احمدی رئیس شوری علمای هرات و مدیران حوزه های علمیه کشور، هیأت اعزامی آیت الله یعقوبی (دام ظله) و جمعی از نخبگان علمی، اساتید دانشگاه، تعدادی از ائمه جماعات مساجد و طلاب حوزه علمیه و با مشارکت دانشجویان دانشگاه هرات و قشر بزرگی از سرشناسان این شهر برگزار شد.
این همایش با تلاوت معطر قرآن کریم توسط قاری بین المللی جناب آقای جواد اکبری آغاز شد سپس کنفرانس با سخنرانی جناب شیخ احمدی رئیس شورای علمای هرات و سپس رئیس امور نظارت حوزه های علمیه جنوب غرب افغانستان به سخنان خود پرداخت و نیز پس از آن حجت الاسلام والمسلمین جناب استاد افضلی استاد دانشگاه و حوزه سخنان خود را در مورد {امام الرضا علیه السلام و سایر ادیان} ایراد کرد.
سپس رئیس هیئت فرستاده آیت الله یعقوبی به افغانستان جناب سید حسن الحسینی سخنان خود را ایراد نمود و درود و ادعیه آیت الله یعقوبی (دام ظله) را به محضر مهمانان و مردم شریف این دیار رساند و تبریک و تهنیت در این مناسبت معطر ولادت با سعادت امام هشتم اهل بیت علیهم السلام امام علی بن موسی الرضا (ع) را بیان کرد. او سخنانی کوتاه در مورد درسهایی از زندگی امام هشتم عليه السلام که مؤمن می تواند از سیره عملی امام رضا علیه السلام استفاده کند ارائه کرد که قبلاً آیت الله یعقوبی (دام ظله) در برخی از سخنان خود آورده است. سپس ثریا حسین نژاد، فعال حقوق بشر، رئیس بنیاد تحقیق قنوت به سخنرانی پرداخت.
در خاتمه، نماینده آیت الله یعقوبی در هرات، آیت الله آقای علوی نژاد، ضمن تشکر از پاسخگویی همه حاضرین به این دعوت، سخنرانی کوتاهی ایراد کرد. در پايان همايش، نماينده مرجعيت جناب آقاي علوي نژاد با اهداء لوح تقدير به محققين و پژوهشگران از آنان تقدير کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=20394

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب