کتاب روانشناسی عمومی حمزه گنجی پایه و اساس روانشناسی را، روانشناسی عمومی می‌داند. در این شاخه از علم روانشناسی مسائل مقدماتی و اساسی مطرح می‌شوند. مسائلی مانند یادگیری، هوش و حواس، مسائل مربوط به حافظه، احساس و عاطفه، انگیزه و ادراک مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد. همان‌طور که در کتاب روانشناسی عمومی حمزه گنجی نیز اشاره شده است، روانشناسی عمومی کلیه ی جنبه های روح و روان و ذهن انسان را موشکافانه تحت نظر می‌گیرد.

عوامل تأثیرگذار بر روان آدمی و علائم بیماری در روان او را کشف می‌کند. نسبت به درمان و مداوای آن اقدام می‌کند. متخصصین این رشته آموزش دیده‌اند تا به تجزیه و تحلیل تست‌ها و ارزیابی‌های مختلف در شخص بپردازند. آن ها از طریق این ارزیابی‌ها به شناخت جوانب مختلف رفتار و شخصیت انسان می‌پردازند و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام می‌دهند. به تمامی این مباحث در کتاب روانشناسی عمومی حمزه گنجی پرداخته شده است.

کتاب روانشناسی عمومی حمزه گنجی به خوبی این موضوع را تأیید می‌کند که چون انسان موجودی اجتماعی است. همه ی امورات خود را از طریق ارتباط با هم نوعانش به سرانجام می‌رساند؛ بنابراین برای برقراری ارتباطی سازنده و درست باید شناخت صحیحی از او داشته باشیم. این شناخت باعث می‌شود به راحتی عمل و عکس‌العمل‌های او را در شرایط مختلف بشناسیم و با او ارتباط مؤثر برقرار کنیم. این امر از طریق روانشناسی عمومی میسر می‌شود.

امروزه روانشناسی عمومی جزء دروس اصلی اکثر دانشگاه‌ها در دنیا قرار گرفته است. زیرا زندگی انسان از طریق ارتباطاتش تعریف می‌شود و تمام امور زندگی‌اش بر محور همین ارتباطات می‌چرخد. این موضوع، مطالعه ی کتاب روانشناسی عمومی حمزه گنجی را برای متخصصان این حوزه به یک ضرورت تبدیل کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=7656

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب