ابنا: در صدو نود و چهارمین نشست شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، علاوه بر مسائل تشکیلاتی، آخرین تحولات منطقه با حضور اعضای شورا و میهمانان مورد بررسی قرار گرفت و در پایان، اعضای شورای عالی مجمع‌ جهانی‌اهل بیت علیهم السلام مواضع خود را اعلام نمودند.

صد و نود و چهارمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ در قم برگزار شد و در پایان این اجلاس، اعضای شورای عالی مجمع، دیدگاه‌های خود درباره حوادث مهم جهان اسلام و تشیع را در قالب بیانیه پایانی بیان کردند.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ خَوَّانٍ كَفُورٍ

در جوار مرقد مبارک کریمه اهل بیت علیهم السلام حضرت معصومه سلام الله علیها و در شهر علم وجهاد و اجتهاد، صد و نود و چهارمین نشست شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در شرایطی برگزار شد که جهان اسلام شاهد اوج گرفتن نبرد حق وباطل ومقاومت دلیرانه مردم مسلمان فلسطین ولبنان وجنایات سبعانه رژیم صهیونی و شهادت مظلومانه سیدالشهدای مقاومت، علمدار آزادی قدس شریف و قبله اول مسلمین و عضو برجسته شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام علامه مجاهد حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین شهید سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و تنی چند از همرزمان او و فرماندهان حزب الله و پس از شهادت مجاهد کبیر و رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس شهید اسماعیل هنیه و رزمندگان گروه‌های مقاومت در غزه، در آستانه اولین سالگرد حماسه تاریخی و ظفرمند طوفان‌الاقصی بوده است.

در این نشست، علاوه بر مسائل تشکیلاتی، آخرین تحولات منطقه با حضور اعضای شورا و میهمانان ارجمند مورد بررسی قرار گرفت و در پایان، اعضای شورای عالی مجمع‌ جهانی‌اهل بیت علیهم السلام مواضع خود را به شرح ذیل اعلام نمودند:

1. ضایعه شهادت رهبر عربی مقاومت اسلامی علامه مجاهد شهید سید حسن نصرالله فاجعه‌ای عظیم بود که امت اسلام را داغدار کرد. سید الشهدای مقاومت سی سال در رأس مبارزه‌ای دشوار قرار داشت و توانست حزب‌الله و حرکت مقاومت اسلامی را در لبنان و منطقه قدم به قدم ارتقاء بخشد. تلاشهای ایشان در راستای تقویت جایگاه پیروان اهل بیت علیهم السلام و تاکید بر وحدت امت اسلام، شجره طیبه ای را به بار نشاند که همه مسلمین، بلکه آزادگان جهان همواره از برکات آن بهره مند خواهند بود. تلاشهای علامه مجاهد سید حسن نصرالله به عنوان عضو شاخص شورای عالی مجمع‌جهانی‌اهل‌بیت علیهم السلام و اهتمام ایشان به مسائل امت اسلامی و در راس آن آرمان فلسطین و مشارکت فعال ایشان در ترویج اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت علیهم السلام الگویی فراراه همه اعضا و منتسبین به مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام خواهد ماند.

2. با عنایت‌ به‌ رهنمودها و ارشادات‌ حکیمانه‌ رهبر فرزانه‌انقلاب‌ اسلامی‌حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی‌امام‌خامنه‌‏ای مدظله‌العالی مبنی بر اهمیت پیشرفت و شوق بیشتر به فعالیت پس از شهادت سید الشهدای مقاومت و تاکید معظم له بر لزوم حفظ اتحاد و همبستگی مسلمانان برای نیل به عزت و غلبه بر موانع، اعضای شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام این بیانات را به عنوان نقشه راه امت اسلامی، به ویژه پیروان اهل بیت علیهم السلام برای ادامه راه مبارزه علیه پروژه آمریکایی-صهیونی و ایستادگی در برابر جنایات رژیم اشغالگر قدس در منطقه قلمداد نموده، آمادگی کامل خود را برای تلاش بیشتر در جهت تحقق این رهنمودها و تاکید بر وحدت اسلامی و همبستگی و همکاری همه شیعیان جهان اعلام میدارند.

3. شورای‌عالی مجمع جهانی اهل بیت مراتب قدردانی خود را از مواضع زمان شناسانه مراجع عظام شیعه در حوزه‌های‌ قم، نجف‌ و سایر بلاد اسلامی‌ به‌ویژه‌ مرجع‌ حکیم‌ و دوراندیش‌ حضرت‌آیت‌الله‌ العظمی‌سیستانی مدظله‌العالی در حمایت همه جانبه از مظلومین غزه و لبنان و بیان مواضع مقتدرانه در محکومیت رژیم صهیونیستی اعلام می دارند.

4. اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونی و جنایات آن بر ضد عباد و بلاد، از جمله کشتار مردم مظلوم و خصوصا زنان و کودکان در غزه و لبنان که در سایه حمایت های استکبار جهانی به رهبری آمریکا صورت می گیرد، نشانگر فریب بزرگی است که تمدن غرب، همواره و پس از جنگ جهانی دوم در زمینه حقوق بشر، قوانین و سازوکارهای بین المللی و حقوق بشردوستانه در هنگام مخاصمات مسلحانه مطرح کرده است. مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام جنایات این رژیم و حمایتهای آمریکا و سکوت سرامدان تمدن غرب را به رغم تغییرات جدی در افکار عمومی جهان، به شدت محکوم نموده، تاکید می کند که این حمایتهای همه جانبه و مواضع مزورانه و دوگانه غرب به یاری خداوند در برابر اراده الهی و عزم راسخ نیروهای مقاومت شکست خواهد خورد و نخواهد توانست این رژیم منحوس را از تنگنایی که در آن قرار گرفته و ان‏شاءلله به زودی به اضمحلال آن منجر خواهد شد، نجات دهد.

5. اعضای شورای عالی مجمع تاکید می دارند که در شرایط کنونی، اولویت جهان اسلام حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین و لبنان است. مجمع جهانی اهل بیت از عموم آزادگان جهان می خواهد که در این مصاف انسانی، حق طلبانه و عدالت خواهانه، ضمن ایستادگی در سمت درست تاریخ، با تمام امکانات مادی، معنوی و رسانه ای خود به یاری ستم دیدگان شتافته، پروژه تحمیل هژمونی یکجانبه گرایانه آمریکا و فرزند نامشروع آن در منطقه را ناکام بگذارند.

6. مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام از همه علما، فرهیختگان و ارباب سخن و قلم و رسانه در سراسر عالم می خواهد زمینه را برای یاری هرچه بیشتر مظلومان و آوارگان جنگ نابرابر کنونی و تبیین حقیقت آن فراهم نموده، با استفاده از همه ارتباطات به ویژه در فضای مجازی، برگزاری تجمعات و تظاهرات، فعالیت های رسانه ای و …، آحاد امت اسلام و آزادگان جهان به ویژه نسل جوان را از فاجعه انسانی کنونی مطلع سازند.

7. از همه ملتهای مسلمان، نهادها و مراکز اسلامی، کشورهای منطقه به ویژه ایران، عراق و سوریه و اعتاب مقدسه که پذیرای جنگ زدگان و آوارگان بی خانمان لبنان شدند و نسبت به اسکان، بهداشت و درمان، آموزش و سایر خدمات همت گماشتند، قدردانی و از مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام به خاطر مساعی خود در تبیین و تحقق منویات رهبری عالی شیعه در حمایت از این مظلومان تشکر کرده خواهان استمرار این اقدامات خداپسندانه و انسان دوستانه می باشند.

در پایان ضمن قدردانی از مدیریت دبیرکل محترم مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و تلاش‌های همه بخش ‌های آن در دوره پنج ساله اخیر و آرزوی توفیبق این نهاد مقدس در آینده و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت اسلامی در غزه، لبنان، عراق، سوریه و یمن و دعا برای علو درجات آنان در پیشگاه خداوند متعال، از جمهوری اسلامی ایران و مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام به خاطر میزبانی این نشست شورای عالی قدردانی به عمل می آورند.

و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین

شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام

قم مقدسه

13 ربیع الثانی 1446 / 26 مهرماه

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=23899

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب