حوزه: امروزه حزب الله لبنان نه تنها نیروی سیاسی و اجتماعی جامعه شیعه محسوب می شود، بلکه به عنوان سنگر تسخیر ناپذیر همبستگی بین شیعه و سنی و مسلمانان و غیرمسلمانان به ویژه یهودیان و مسیحیان شناخته می شود.
در مسجد امام زین العابدین(ع) سرینگر مجلس عزاداری به یاد دبیرکل حزب الله لبنان شهید سید حسن نصرالله ، برگزار شد.

سخنران این محفل حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین ابراز داشت: شهید سید حسن نصرالله در آزمون مرگ و زندگی خود با موفقیت شرکت کرد و کشورش را شکست ناپذیر کرد و با حفظ هویت دینی و مذهبی هر شهروندی، وحدت و همبستگی را در برابر قدرت های استعماری حفظ کرد.

حجت الاسلام عبدالحسین به الهامات شیعیان لبنان پس از استقرار ولایت فقیه و حکومت اسلامی در ایران اشاره کرده و با توجه اینکه لبنان همیشه یک مرکز دانشگاهی بوده است، گفت: در کشور لبنان، قبل از انقلاب اسلامی ایران، علما نمی توانستند گام های عملی برای رفاه عمومی بردارند.

وی توضیح داد: به عنوان مثال، علمایی مانند علامه سید عبدالحسین شرف الدین، که در مسجدالحرام نیز اقامه نماز جماعت کرده بود، نتوانست از دولت اجازه تأسیس مدرسه ای در لبنان بگیرد ولی حضور علمایی بزرگی مانند امام موسی صدر که با تلفیق سیاست و تقوا و با الهام از ولایت فقیه در ایران، توانست راه جدیدی را باز کند.

امروزه حزب الله لبنان نه تنها نیروی سیاسی و اجتماعی جامعه شیعه محسوب می شود، بلکه به عنوان سنگر تسخیر ناپذیر همبستگی بین شیعه و سنی و مسلمانان و غیرمسلمانان به ویژه یهودیان و مسیحیان شناخته می شود.

وی در ادامه گفت که ما نیز مانند لبنان باید با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی ایران، برای مشکلات خود راه حل پیدا کنیم. حزب الله لبنان نمونه زنده ایستادن روی پای خود است که برای ما چراغ راه است.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=23831

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب