نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت:« ما اهل دولت، حامیان و حافظان آن و مشتاقان به اقتدار آن هستیم. اما برای چندین دهه، دولت حاکمیت خود را رها کرد و درمانده ایستاد. بلکه نسبت به حاکمیت و کرامت مردم و رنج آنها بی تفاوت است و آنها را در مرز به دست هیولای صهیونیست سپرده است.»

شیخ علی الخطیب که در جریان شرکت در نشست معنوی مسیحیان و مسلمانان سخن می گفت، اظهار کرد: « به این امید آمده ایم که از شما موضعی در سطح واقعیتی را ببینیم که اسرائیل در آن در حال اعمال یک نسل کشی است که کل لبنان را هدف قرار داده است.»

وی افزود: شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان خود را فدای لبنان کرد. مردم ما مجبور به آوارگی شدند. ما به مردم لبنان از همه فرقه ها درود می فرستیم که درهای خود را به روی آنها باز کردند.»

شیخ خطیب با تاکید براینکه هدف تجاوز اسرائیل به لبنان یک گروه خاص نیست بلکه کل میهن است، ادامه داد: «کل کشور، مردم، نهادها و خانواده های معنوی آن، نقطه مقابل این موجود نژادپرست غاصب و وحشی هستند که فقط با خونریزی زندگی می کند. بنابراین باید با این تهاجم همه جانبه و کامل مقابله کرد.»

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در ادامه گفت: ما دست‌های دلاور مردان مقاومت را می فشاریم و خواستار تشکیل دولتی واقعی و توانمند هستیم که بتواند مسئولیت‌های ملی خود را در دفاع از حاکمیت و کرامت مردمش و ایجاد کشور شهروندی انجام دهد. صراحت و جدیت مستلزم اعتراف به دلایل عدم موفقیت در ساختن دولت است تا همه ما بتوانیم تحت حمایت و حفاظت آن قدم برداریم و از این وضعیت خارج شویم.»

وی با اشاره به اینکه ما روی تلاش‌های نبیه بری رئیس مجلس و نجیب میقاتی نخست‌وزیر موقت حساب باز می کنیم و به آنها اطمینان کامل می‌دهیم، تاکید کرد: باید رئیس‌جمهوری با اجماع برای کشور انتخاب شود تا همه لبنانی‌ها پشت آن بایستند و بتواند این بار سنگین را به دوش بکشد، اما اول باید با وحدت، جلوی این جنگ جنون آمیز را گرفت.»

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=23851

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب