المنار: شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد: اسرائیل رژیمی غاصب و اشغالگر است که خطری واقعی برای منطقه جهان به شمار می‌رود.

نعیم قاسم با بیان اینکه اسرائیل رژیمی مبتنی بر قتل و آواره‌سازی است،گفت: این حق فلسطینی‌هاست که برای طرد اشغالگران تلاش بکنند، عملیات طوفان الاقصی پس از ۷۵ سال اشغالگری انجام شد و این حقی مشروع است.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان لبنان را از فلسطین و منطقه جدا ساخت، اظهار داشت: اشغالگران به مدت ۲۲ سال در لبنان ماندند و تنها با قدرت مقاومت از آن خارج شدند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه لبنان در دل پروژه توسعه طلبانه اسرائیل قرار دارد، اظهار داشت: پشتیبانی ما از فلسطینی‌ها پشتیبانی از حق است زیرا آنها صاحبان حق هستند.

وی با بیان اینکه نتانیاهو به دنبال خاورمیانه‌ای جدید است، تصریح کرد: ما در برابر خطر خاورمیانه جدید به شیوه اسرائیل و آمریکا قرار داریم.

نعیم قاسم افزود ما خواستار آتش‌بس در غزه شدیم تا حملات علیه اسرائیل متوقف شود، پروژه کنونی در منطقه پروژه‌ای توسعه‌طلبانه است و باید فلسطین آزاد شود.

معاون شهید نصرالله تصریح کرد: جنایاتی که اسرائیل و مریکا مرتکب می‌شوند به معنای آن است که آنها در به وجود آوردن خاورمیانه جدید به شیوه اسرائیل شریک هستند.

وی گفت: از ما خواسته شد تا جنگ را متوقف کنیم و بیش از ۱۰ کیلومتر از مرزها فاصله بگیریم تا اسرائیل را تحریک نکنیم اما ما به آتش بس در غزه پافشاری کردیم.

نعیم قاسم تاکید کرد: ما به درخواست‌ها برای جدایی جبهه لبنان از غزه پاسخ ندادیم، پروژه کنونی یک پروژه توسعه طلبانه است و آنهایی که می‌جنگند، فلسطینی‌ها هستند و ما از آنها پشتیبانی کرده از اراضی خود دفاع می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حمایت از فلسطین افتخاری برای ایران است اظهار داشت: برخی درباره خسارات وارده به لبنان صحبت می‌کنند ما به آنها می‌گوییم مسبب این ویرانی‌ها کیست آیا اشغالگران مسبب آن نیستند، آیا کسانی که از لبنان دفاع می‌کنند مسبب این خسارت هستند؟

نعیم قاسم اظهار داشت: ما با عزت و شرف نبرد می‌کنیم اما آنها غیر نظامیان و کودکان و زنان و بیمارستان‌ها را هدف می‌گیرند زیرا پروژه اسرائیل یک پروژه ویرانگرانه و حذف‌کننده است.

وی گفت: ما در مقاومت از سوی فرماندهی بزرگ به نام شهید نصرالله تربیت شدیم که میادین نبرد را پر از جهاد و عزت و پیروزی کرد.

نعیم قاسم اظهار داشت: این درست است که ما به دلیل ضرباتی که متحمل شدیم، درد و سختی‌هایی متحمل شدیم اما آنها نتوانستند از شوک گام نخست ما خارج شوند.

وی تاکید کرد: تنها راه برای بازستاندن اراضی و توقف تجاوزات پایداری و حمایت مقاومت است.

نعیم قاسم با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به ارتش لبنان، یونیفل، عبادتگاه‌ها و کاروان‌های کمک‌رسان گفت: سازمان ملل و کشورهای غربی در خصوص درخواست اسرائیل برای اخراج نیروهای یونیفل از اراضی لبنان چه کار کردند، قطع‌نامه‌های بین‌المللی که آنها درخواست اجرای آن را دارند، کجا است.

وی گفت: ما افسار دشمن را در دست خواهیم گرفت و آن را به آغل باز خواهیم گرداند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما پس از انفجار پیجرها دیگر در مرحله پشتیبانی قرار ندادیم بلکه وارد رویارویی و جنگ مستقیم با اسرائیل شده‌ایم.

وی گفت: آنچه که طی دو هفته در میدان نبرد تحقق یافت، بزرگتر و بهتر از انتظارات بود، ماموریت مقاومت جلوگیری از پیشروی نیست بلکه تعقیب دشمن است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: جوانان مجاهد در انتظار دشمن هستند تا با آن درگیر شوند، ما تصمیم گرفتیم معادله جدیدی رقم بزنیم که وارد کردن ضربات دردناک به دشمن است.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: در معادله جدید ما تل آویو،‌حیفا و فراتر از حیفا را همانطور که فرمانده شهیدمان خواست، مورد هدف قرار می‌دهیم.

وی گفت: از آنجایی که دشمن همه لبنان را مورد حمله قرار داد ما نیز حق داریم هر نقطه از این رژیم غاصب را مورد هدف قرار دهیم.

نعیم قاسم ادامه داد: دشمن با پدافند هوایی خود که بقایای آن بر سر شهرک‌نشینان فرو می‌ریزد به ما در ضرباتمان کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: ما ارتش دشمن، پادگان‌ها و پایگاه‌های آن را مورد هدف قرار خواهیم داد، راهکار تنها آتش‌بس است و ما این را از موضع ضعف نمی‌گوییم.

این مقام ارشد حزب الله تصریح کرد: اسرائیلی‌ها نباید حرف‌های کابینه نتانیاهو در خصوص قدرت ارتش این رژیم را باور کنند و مصداق این سخن ما اسطوره غزه است.

وی گفت: مقاومت شکست نخواهد خورد زیرا آنها صاحبان این سرزمین هستند و نیروهای مقاومت عناصری شهادت طلب هستند بلکه این ارتش اسرائیل است کی شکست خواهد خورد.

قاسم تاکید کرد: ما عافیت خود را بازستاندیم و ساختار فرماندهی خود را ترمیم کردیم، اکنون هیچ منصب خالی وجود ندارد حتی و در همه مراکز جایگزین‌هایی برای فرماندهان وجود دارد، حزب الله قوی است و میدان شاهد این مدعا است.

وی در پایان خطاب به مجاهدان حزب الله گفت: شما نگین تاج جهاد و عنوان عزت و کرامت و پیروزی هستید، با دشمن بجنگید که خداوند با دستان شما آنها را مورد عذاب قرار می‌دهد، اطمینان ما به شما بی‌حد و اندازه است.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=23529

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب