همایش «حزب الله زنده است» ویژه بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله صبح امروز دوشنبه ۷ آبان ماه جاری با حضور خانواده شهدای اخیر لبنان و نیز خانواده دبیرکل اسبق حزب الله لبنان در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

استاد واعظی: اسرائیل بخشی از واقعیت غرب است

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: مقاومت حزب الله و ایثارگری آنها و پیروزی بر اسرائیل در جهان اسلام و حتی در غرب بین جوانان مسلمان محبوبیت عجیبی برای سیدحسن نصرالله ایجاد کرده بود. در برخی سفرهایی که به اروپا داشتم به چشم خود دیدم که برخی جریان ها و گروه های غربی، تصویر سیدحسن نصرالله را روی موبایل خود قرار داده بودند.

عضو فرهنگستان علوم با اشاره به دیداری که سید حسن نصرالله با رهبر انقلاب اسلامی در جریان اجلاس تهران داشت، بیان کرد: سید حسن نصرالله در آن دیدار در حضور همه میهمانان و دوربین رسانه ها دست رهبر انقلاب اسلامی را بوسید. ایشان پس از آن تعریف کردند که با بوسیدن دست رهبر انقلاب خواستم به جهانیان بگویم که این همه افتخار مرهون تبعیت ما از ایشان است.

وی افزود: در یکسال اخیر بسیار رنج ها دیده شد و حجم آسیب ها بسیار عجیب بود، غزه ویران شد، دهها هزار نفر شهید شدند و فجایع بزرگی رقم خورد اما دو دستاورد مهم داشت؛ دستاورد اول، تسریع در فرآیند زوال و نابودی رژیم صهیونیستی است. دستاورد دوم، بی فروغ کردن و به انحطاط کشاندن گفتمان معنایی غرب و رقم زدن سقوط اخلاقی آن است.

وی در تشریح دستاورد نخست گفت: اسرائیل بر دوپایه استوار است و از اول پیدایش تاکنون بر این دو ستون تکیه داشته است؛ ستون اول، مظلوم نمایی است. جنبش صهیونیست با طرح دروغ های بزرگی، گرگ را برّه جلوه داد و مساله اسرائیل را به عنوان حق قانونی و ملتی که دچار ظلم سیستماتیک شدند، با دروغ هلوکاست جهان را قانع کرد که این سرزمین، سرزمین موعود یهودیان است. این مسئله براساس یک دروغ بزرگ بنا شده بود.

وی ادامه داد: نمونه­ دیگر از دروغ های آنها این است که می گویند معبد سلیمان زیر مسجدالاقصی قرار دارد و یهودیان را با این دروغ به سمت آنجا جلب کردند. این ادعا از سوی بسیاری از باستان شناسان رد شده است. یکی از باستان شناسان مهم یهودی با نام اسرائیل فین کنشتاین تحقیقات مفصل باستانشناسی صورت داد و نشان داد که معبد سلیمان یک افسانه و دروغ بیش نیست. در سال ۱۹۶۸، باستان شناس معروف انگلیسی- دکتر کاترین کنیون- حفاری های زیادی در اورشلیم و بیت المقدس انجام داد و رسما اعلام کرد معبد سلیمان اسطوره ای بیش نیست و به خاطر این مسئله از اسرائیل اخراج شد.

واعظی به دومین پایه موجودیت اسرائیل اشاره کرد و گفت: قریب ۱۴ میلیون یهودی الان در جهان وجود دارد که ۷ میلیون نفر را جلب سرزمین های اشغالی کردند، ۵ میلیون یهودی هم در آمریکا هستند و قریب ۱.۵ میلیون هم در سراسر جهان پراکنده هستند. رژیم صهیونیستی با این دروغ ها و اینکه امن ترین جا برای یهودیان، اسرائیل است، یهودیان را جمع کرد.

وی افزود: کاری که محور مقاومت در یکسال اخیر انجام داد، هر دوستون مظلوم نمایی و جلب یهودیان به قدس را متزلزل کرد و رو به ویرانی نهاد و به جهانیان نشان داد این رژیم به هیچ قانون، قاعده، اصل اخلاقی و اساسی ملتزم نیست. از سوی دیگر الان مساله مهاجرت معکوس و کوچک شدن طبقه متوسط در سرزمین های اشغالی به شدت شکل گرفته است.

وی به دستاورد دیگر مقاومت در یکسال اخیر اشاره کرد و افزود: آشکارسازی انحطاط اخلاقی جبهه استکبار و گفتمان معنایی غرب در یکسال گذشته با عملیات های مقاومت دچار ضعف و فترت جدی شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: براساس گزارشات اصلی، در ده ماه گذشته، اسرائیل هر ۱۲ ساعت یک محموله نظامی از آمریکا دریافت کرده است. آمریکا طی ۱۰ ماه گذشته ۷۵ هزار تن بمب در اختیار اسرائیل قرار داده است. این حمایت همه جانبه و شریک بودن جبهه استکبار در همه جنایت ها و بداخلاقی ها در غزه و لبنان است.

وی افزود: گرچه اسرائیل جزو جغرافیای سرزمینی غرب نیست ولی جزء جغرافیای تمدنی غرب است یعنی از نظر غربی ها، اسرائیل بخشی از تمدن معاصر غربی است که در آنجا گفتمان تمدنی غرب ترجمه می شود. راز این همه حمایت غرب از اسرائیل این است که بخشی از واقعیت غرب هم به لحاظ فکری هم به لحاظ معنایی و هویتی است. مقاومت و محور مقاومت کاری کرد که جهان این مسئله را بفهمد که لابی صهیونیست در آمریکا به دنبال صلح نیست.

واعظی گفت: استحکامات محور مقاومت صرفا استحکامات سخت افزارانه نیست، بلکه اینها در مقایسه با استحکامات نرم افزارانه محور مقاومت اندک است. ایمان، تعهد، اخلاص، معنویت، امید به پیروزی و شهادت طلبی استحکامات اصلی محور مقاومت است لذا این شهادت ها و فراز و فرودهای سخت افزارانه گرچه مصائبی برای محور مقاومت و جهان اسلام است، اما مادام که آن قدرت نرم افزاری و ایمان و صلابت و شجاعت و شهادت طلبی و معنویت برقرار است، محور مقاومت پیروز است.

وی افزود: نظر به اینکه دشمن درک کرده صلابت و استحکامات جبهه مقاومت جنبه نرم افزارانه است، تمام ظرفیت رسانه ای خود را به کار گرفته تا بتواند رخنه در این استحکامات کند و اینجا ما باید هوشیار باشیم جهات تضعیف کننده جبهه مقاومت در خطر نیفتد.

روستاآزاد: آیه «أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ» پیام شهیدان برای اهل ایمان است

حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ایام سوگ و عزای جهان اسلام در پی شهادت فرماندهان مقاومت را تسلیت گفت و اظهار داشت: از خداوند متعال درخواست داریم به برکت خون این شهدای بزرگوار، زمینه نابودی رژیم جنایتکار صهیونیستی را فراهم نماید.

وی در ادامه بیان کرد: طبق آیه شریفه ۱۷۰ سوره آل عمران «فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ» شهیدان به واسطه شهادت در مسیر حق دو دسته شادمانی و خوشحالی دارندیکی از فضل خداوند و دوم به خاطر افرادی که هنوز به آن ها ملحق نشده اند ولی در مسیر آنها هستند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: بانگ و ندای شهیدان به مومنینی که هنوز وقت شهادت آنان فرا نرسیده این است که؛ «أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ» آنان (شهیدان) به فضل و رحمتی که خدا نصیبشان گردانیده شادمانند، و دلشادند به حال آن مؤمنان که هنوز به آنها نپیوسته‌اند و بعداً در پی آنها به سرای آخرت خواهند شتافت که بیمی بر آنان نیست و غمی نخواهند داشت.

وی گفت: در کنار برگزاری این همایش، نمایشگاه غزه به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار و برخی از محصولات دفتر تبلیغات اسلامی که مرتبط با جنگ، مقاومت و جهاد می باشد عرضه می گردد. رونمایی از کتاب «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن و بر اساس دیدگاه رهبر معظم انقلاب» از دیگر برنامه های جنبی این همایش بوده و همچنین در این همایش از «بورسیه تحصیلی شهید نصرالله» دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، برای آن دست از عزیزان لبنانی که به جهت حملات رژیم غاصب صهیونیستی از درس خواندن محروم شده اند رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: از تمامی بخش های مختلف مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی که در برگزاری این همایش تلاش نموده اند کمال تشکر را دارم.

طلال عتریسی: سیدحسن نصرالله مکتب و روش ستم ناپذیری را ایجاد کرد

طلال عتریسی هم در همایش «حزب الله زنده است» گفت: شهید نصرالله یک واقعیت جدیدی را در سطح امت اسلامی به نمایش گذاشت. وی از صفر شروع کرد و پا در عرصه عمل گذاشت و جهاد سیاست و مبارزه را آغاز کرد و در گذر زمان به مدارج بالای مسئولیت ارتقا یافت. ایشان در این عرصه به نحوی رشد کرده بود که در تعامل با وضعیت داخلی لبنان و حفظ وحدت و آرامش ملی و مقابله با دشمن به یک حکمت و شجاعت دست یافته بود.

وی افزود: زهد، تواضع، ساده زیستی، معرفت، یقین و هماهنگی ابعاد فکری و عقیدتی و شفافیت اندیشه سیاسی از جمله ویژگی های این شهید است. نقطه مهم شخصیت وی این بود که در یک مرحله مهم از مبارزه با دشمن صهیونیست و وارونه کردن طرح غربی ها در منطقه مشارکت داشت و آن را رهبری کرد.

به گزارش شفقنا، استاد دانشگاه بیروت گفت: شهید سید حسن نصرالله ضربه سختی بر رژیم صهیونیستی وارد ساخت. وی اندیشه توان رسیدن به پیروزی را در میان لبنانی ها بلکه امت اسلامی احیا کرد. او اندیشه سست تر بودن بنیان اسرائیل از لانه عنکبوت را مطرح کرد و ایجاد فرهنگ پیروزی و خودآگاهی جدید مبادرت کرد.

وی افزود: وقتی به سخنان وی مراجعه کنیم و اندیشه های به کار رفته در کلام ایشان را دنبال کنیم می بینیم که فرهنگ او همان فرهنگ پیروزی است. وی حقیقتا باور داشت که این فرهنگ جزوی از پروژه تمدن اسلامی است. وی باور داشت که ایران پروسه تمدنی را راهبری می کند.

وی افزود: یکی از نکات مهم این است که شهید نصرالله را نه فقط لبنانی ها دوست می داشتند بلکه گستره این ارج گذاری از لبنان فراتر رفته است و دلیل این محبت، عزت و کرامتی بود که شهید سید حسن نصرالله به دیگر امت ها انتقال داده بود.

طلال عتریسی ادامه داد: شهید سید حسن نصرالله ضربات سختی بر پیکره واژگانی چون بردگی، انقیاد و ستم وارد کرد و به همین دلیل وی به عنوان یک شخصیت استثنائی در تاریخ لبنان و حرکت های آزادیخواه شناخته می شود.

وی تاکید کرد: بدون شک، ضایعه فقدان وی خسارت بزرگ و جبران ناپذیر است اما او یک مکتب و روش ایجاد کرد که همان روش ستم ناپذیری بود. فرهنگ شهید سیدحسن نصرالله فرهنگ عاشورا بود که در تمام مناسبت ها آن را گوشزد می کرد. او دارای نگاه استراتژیک و دیدگاه تمدنی اسلامی انسانی بود. او توانایی رهبری جریان بسیار مهم مبارزه و تضعیف رژیم صهیونیستی را داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه: حزب الله تمام شدنی نیست

حجت الاسلام حاجی صادقی نیز در سخنانی گفت: انقلاب اسلامی با ماهیت دینی «ان اعبدوالله واجتنبو الطاغوت»، الگوی جدیدی از حکمرانی و مدیریت را ایجاد کرد که دو رکن اساسی حاکمیت خداوند و استکبارستیزی داشت. لذا از مهمترین ویژگی های مبنایی انقلاب اسلامی، تشکیل جبهه مقاومت در برابر استکبار بود و در این ۴۵ سال انقلاب اسلامی فراز و نشیب داشته اما این جبهه تقویت شده است. هرگز راه سازش و کوتاه آمدن در برابر جبهه استکبار را تحمل نکرده است.

وی افزود: جبهه استکبار از تمام قدرت و توان خود برای شکستن قدرت مقاومت استفاده کرد. جبهه استکبار، نقاط قوتی مانند قدرت رسانه ای و سازمان های بین المللی را دارد اما جبهه مقاومت هم نقاط قوتی ایمان، رهبری الهی، مردمی مقاوم و مستحکم داشته است. این دو گفتمان همواره در جنگ و درگیری باهم بودند و جنگ آنها هم پایان پیدا نمی کند. این دو جبهه هرگز نمی توانند با یکدیگر مذاکره کنند و باهم کنار بیایند.

وی بیان کرد: جبهه استکبار اذعان دارد که «انقلاب اسلامی با همه آسیب ها و ریزش هایش از حرکت بازنایستاده و متوقف نشده، بلکه مرگ تدریجی ما را رقم می زند. این انقلاب نه تنهادر نطفه خفه نشد که صادر شد و نشانه های صدورش یکی پس از دیگری در کشورها تجلی می یابد. جبهه کدخدایی رو به ضعف رفته و در حال نابودی است. انقلاب اسلامی تنها رقیب توانمندی بود که آمریکا را در مسیر اضمحلال قرار داد. انقلاب اسلامی ما را از موضع رهبری و راهبردی به سمت اقدام عملیاتی سوق داد و از موضع تهاجمی به موضع تدافعی وا داشت. هسته های مقاومت در اکثر کشورها حتی کشورهای محتاج به ما تشکیل شده است. این مدل و الگوی حکمرانی نه تنها موفق بود تهدیدها را به فرصت تبدیل کند بلکه گرایش دیگر ملت ها را به خود جلب کرده است. پیشرفت های انقلاب اسلامی و نیز ملت های دیگر شگفت آور است. رژیم صهیونیستی امروز برای حفظ موجودیت خود مشکل دارد. تنها راه جلوگیری مقاومت و ایران ترور و حذف مهره ای اصلی آن است».

وی گفت: جبهه استکبار در غزه به دنبال شکستن اراده ملت فلسطین بود اما غزه نشان داد که با وجود این شهادت ها و فجایع اراده این ملت نشکسته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: عملیات وعده صادق ۲ امید و شادی را در لبنان و سوریه و غزه به ارمغان آورد. در وعده صادق ۲ حداقل ۸۰ درصد موشک ها به هدف اصابت کرد. کار دومی که جبهه مقاومت را آبدیده کرد، خطبه های رهبر انقلاب در نماز جمعه بود.

وی تاکید کرد: الان وضعیت در غزه بسیار خوب است. حزب الله امروز هم ساختار خود را فوق العاده بازسازی کرد و مدیریت منسجم دارد به گونه ای که توانسته از اسرائیل کشته بگیرد و هرروز آنها را هدف قرار می دهد.

وی بیان داشت: حزب الله تمام شدنی نیست و جبهه مقاومت پایان یافتنی نیست. نسبت به دشمن و ایستادگی رزمندگان نگرانی نداریم اما نسبت به اینکه خودمان اهل مقاومت هستیم یا خیر نگرانی داریم. اما صدایی شنیده شود که حاکی از تزلزل اراده ها باشد برای مقاومت سنگین است. ما در جبهه مقاومت شهید و زخمی می دهیم اما این شهادت ها شکست نیست. شکست ما زمانی است که گرفتار تردید شویم.

فرزند دبیرکل اسبق حزب الله لبنان: درماندگی رژیم صهیونیستی نشانه رشد و قهرمانی ماست

به گزارش شفقنا، فرزند حجت الاسلام سید عباس موسوی در همایش «حزب الله زنده است» اظهار داشت: همه در یک مسیر و یک جبهه واحد قرار داریم و همه در کنار یکدیگر هستیم.

وی افزود: ما لبنانی ها هزینه های فراوانی در قبال راه قدس پرداخت کردیم؛ از دست دادن خانه ها، خانواده ها، فشار روحی، فقر… اما چون همه اینها در راه خداست، تحمل آن برای ما آسان است.

وی با بیان اینکه آرزوی ما آزادی فلسطین و غزه است، گفت: اینجا کربلای دوم است و چون کربلای دوم است برای ما آسان است. عملیات های قهرمانانه متعددی که در این ایام در لبنان و منطقه اتفاق افتاد افتخار ماست و از همه مهمتر عملیات قهرمانانه ای است که منجر به کشته شدن ۵۰ اسرائیلی شد.

خانم موسوی تصریح کرد: نشانه قهرمانی و رشد امروز ما این است که دشمن با درماندگی به همه جا می زنند و به هر اقدامی دست می زنند تا جنایات خود را توجیه کنند.

وی افزود: سید حسن نصرالله همچون خادمی بود همانند کاری که حضرت ابوالفضل (ع) در قبال امام حسین (ع) انجام می داد. سید هاشم صفی الدین پس از شهادت سیدحسن نصرالله عمق اخلاص و دلدادگی خود را به دبیرکل حزب الله نشان داد. شهید صفی الدین می گفت: «شهید سید حسن نصرالله روحی بود که در وجود من دمیده شده بود و کاش من قبل از سید حسن نصرالله شهید شده بودم و فراموش می شدم اما سید را از دست نمی دادیم».

وی گفت: ما در این مسیر سخت عزیزانی را از دست دادیم و این مسیر به قدری برای ما ارزش دارد که از کربلا و حضرت زینب (س) آموختیم که «ما رایت الا جمیلا». ما اکنون در یک آزمون بزرگ قرار داریم و فقط خالصان و برگزیدگان از این آزمون به خوبی خارج می شوند و این همه مقدمه ای برای ظهور ولی عصر (عج) است. این دنیا محل مصیبت و بلاست، مهم این است که چگونه با این مصائب مواجه شویم و ما مسئولیت بزرگی در قبال مصیبت هایی داریم که به ما وارد می شود.

فرزند شهید زاهدی: کارهای شهید رنگ خدایی داشت

فرزند سردار زاهدی هم در سخنانی اظهار داشت: شهید زاهدی تلاش می کرد که رسانه ای نباشد و می کوشید کارهای او رنگ خدایی باشد.

وی گفت: فاصله سال های ۱۳۷۷ – ۱۳۸۱ نسلی به لبنان رفتند که از آنها به نسل طلایی یاد می شود. تحولاتی که در جبهه مقاومت به وقوع پیوست حاصل تلاش این نسل بود.

وی به ذکر خاطره ای پرداخت و گفت: دو هفته از شهادت عماد مغنیه می گذشت که شهید سید حسن نصرالله به رهبر انقلاب پیشنهاد کرده بودند که شهید زاهدی به لبنان بروند. ایشان در آن زمان فرمانده نیرو در ایران بودند و اگر به لبنان بروند، رتبه پایین تری خواهند داشت اما ایشان احساس کردند که نظر رهبر انقلاب همین است، پذیرفتند و رفتند.

وی افزود: ایمان داریم که خدا جبار و جبران کننده است و پدرم مزد اخلاص و تبعیت محض خود را گرفتند. ما خیلی آسیب دیدیم اما هرچه جلوتر می رویم این فکر قویتر شدو این پرچم بر زمین نخواهد افتاد.

فرزند شهید نیلفروشان: فرهنگ مقاومت و ایثار برای نسل جوان تبیین شود

به گزارش خبرنگار شفقنا، فرزند سردار عباس نیلفروشان در همایش «حزب الله زنده است» که به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن همایش های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: شهید عباس نیلفروشان دارای شخصیت جامع و چندوجهی بود. ایشان شخصیت نظامی صرف نبود هرچند در حوزه راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی صاحبنظر بود و در شکل گیری دکترین های سپاه نقش عمده ای داشت.

وی افزود: شهید نیلفروشان طبع شعر داشت و بسیار مهربان و رئوف بود. وی مصداق بارز «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» بود. محال بود کسی برای مشکلی به ایشان مراجعه کند و برای رفع آن و پیگیری آن مشکل تلاش نکند. وی به اصفهان که بازمی گشتند از خانواده های شهدا سرکشی می کرد. شهید نیلفروشان فقط و فقط مطیع رهبر بود. مشغله های نظامی نگذاشته بود که از درس و دانشگاه فاصله بگیرد.

وی در پایان تاکید کرد: مقاومت با شهادت این افراد تمام نخواهد شد بلکه با شدت و حدت بیشتری به راه خود ادامه خواهد داد. هریک از این شهدا یک مکتب هستند و ما وظیفه داریم، فرهنگ مقاومت و فرهنگ ایثار و شهادت را برای نسل جوان ترویج کنیم.

تکریم خانواده های شهدای اخیر لبنان

درپایان همایش از بورس تحصیلی سید حسن نصرالله رونمایی شد. همچنین از خانواده های شهدای برجسته حملات اخیر اسرائیل تکریم شد.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=24669

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب