روز پنجشنبه 26/8/1401 طی جلسه‌ای در مرکز شورای مدیریت حوزه علمیه کابل با حضور اعضای شورای اجرایی و نیز شورای علمی و مدیران مدارس و مسئولین دفتر رهبری، نتایج امتحانات سال 1401 شورای مدیریت حوزه علمیه کابل برگزار شد. محفل با تلاوت آیات کلام‌الله مجید آغاز شد. نخست جناب آقای دکتر سید حسن صالحی ضمن خوش‌آمد گویی و تقدیر و تشکر از همه‌کسانی که در امتحان زحمت‌کشیده‌اند مخصوصاً هیئت‌علمی و هیئت اجرایی که زحمت تهیه سؤال و تصحیح و برگزاری امتحان را به دوش داشتند، از مدیران مدارس خواستند که همان‌طور که در معرفی و ثبت‌نام طلاب جدیت دارند، در درس و بحث طلاب هم نظارت و جدید بیشتری داشته باشند. پس از ایشان دبیر شورای مدیریت حوزه علمیه کابل حجة الاسلام و المسلمین استاد صادقی روند طرح سؤالات و برگزاری امتحانات و تصحیح نمرات را توضیح دادند و اعلام کردند که امسال بسیار منظم و شفاف و با آرامش کامل و بدون کدام مشکلی برگزار شد. پس از بررسی دقیق پاسخنامه‌ها و اوراق امتحانی سطح و خارج توسط هیئت‌علمی، جلسه مشترکی با حضور اعضای محترم شورای نظارت و هیئت‌علمی و اجرایی شورای مدیریت دایر گردید و پس از مشورت‌های لازم و با در نظر داشت تمام جوانب و شرایط و مصالح طلاب محترم، بر اساس مصوبات این جلسه مشترک، نتیجه امتحانات سال ۱۴۰۱ قرار ذیل اعلام می‌گردد:
۱. نمره معدل قبولی کما فی السابق ۱۴ هست و قابل‌تغییر نیست.
۲_کسانی که نمره ۱۰ تا ۱۳ کسب کرده‌اند، (هم طلاب سطوح و هم خارج) مشروط می‌باشند و یک‌بار دیگر فرصت امتحان دارند و تا برگزاری امتحان تجدیدی در برج حوت همین سال، شهریه مشروطین به‌صورت کامل پرداخت خواهد شد. لازم به تذکر است که امتحان تجدیدی فقط از مضمونی که کمتر از ۱۴ باشد گرفته می‌شود.
۳_از میان طلاب سطح، کسانی که نمره ۷ و ۸ و ۹ آورده‌اند می‌توانند در امتحان مشروطین شرکت نمایند و تا امتحان تجدیدی ماه حوت، نصف شهریه‌شان پرداخت خواهد شد.
۴_با توجه به شرایط کشور و تستی بودن سوا لات و مراعات حال طلاب محترم، امتحان تجدیدی سطح، فقط امسال برگزار می‌گردد و سال‌های آینده دایر نخواهد شد.
پس از آن آیت‌الله واعظ زاده بهسودی صحبت نمودند. ایشان بر ضرورت مدیریت تأکید کردند و مدیریت مدارس دینی را تا حدودی خوب توصیف و خواهان توجه بیشتر بر مدیریت مدارس شدند. ایشان هم‌چنین بر استعداد و تلاش طلاب کابل تأکید کردند و قبولی همه طلابی که از کابل به نجف رفته را دلیل درس‌خوان بودن طلاب کابل بیان کردند و خواهان توجه بیشتر مراجع عظام تقلید به حوزه کابل شدند و از توجه و عنایت مرحوم حضرت آیت‌الله لنکرانی در تأسیس مدرسه مرکز فقهی که از مدارس با مدیریت خوب کابل هستند، یاد کردند. ایشان در پایان از دفتر مراجع خواستند که طلاب را به گروگان نگیرند و بی ‌جهت شهریه آنان را قطع نکنند.
در پایان این مراسم طلاب برتر حوزه علمیه کابل هم معرفی و با اهدای لوح تقدیر گردید.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=5983

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب