اجلاس مجمع ماهانه شورای علمای شیعه افغانستان دایر گردید.

جلسه مجمع ماهانه شورای علمای شیعه افغانستان امروز (۲۵/۴/۱۴۰۱) با اشتراک نمایندگانی از شورای عالی تنظیم امور دینی و کمیسیون عالی هماهنگی امور امنيتي مراسم مذهبی، تحت ریاست آیت‌الله صالحی مدرس ومدیریت استاد عالمی بلخی برگزار گردید و موضوعاتی چون بر گزاری مراسم محرم ۱۴۴۴، کار کمسیون کمک رسانی به مهاجرین بلخاب وموضع گیری در برابر رسانه های تفرقه افگن مذهبی را مورد بر رسی قرار داد.

در جلسه تاکید شد تلاش صورت گیرد که مراسم محرم و عاشورا مانند سالهای گذشته با شکوه بر گزار گردد و همچنان یاد اوری گردید که در رابطه با مسایل امنيتي مراسم،
با مسئولان امنیتی و نهاد های مربوطه امارت اسلامی هماهنگی لازم صورت گیرد.
در جلسه مقرر شد یک کمیسیون مشترک، امور مربوط به مراسم محرم و عاشورا را به طور همه جانبه پیگیری نموده، رهنمود های لازم را برای بهتر بر گزار شدن مراسم محرم به خطبا و هیاتهای عزا داری داشته باشد.
و سپس در این جلسه کار کمسیون کمک رساني به مهاجرین بلخاب مورد بحث وبر رسی قرار گرفت و از زحمات هیئت اعزامی برای مهاجرین مستقر در هزار چشمه و پودینه تو تقدیر به عمل آمد.
در بخش دیگر جلسه فعالیت تلویزیون های که از کشورهای مختلف نشرات افراطی و حساسیت بر انگیز مذهبی دارند مورد بحث و بررسی قرار گرفته، چنین نشرات، به ضرر وحدت و همدلی امت واحده و تفرقه بر انگیز دانسته شد و با صدور بیانیه فعالیت رسانه های تفرقه افگن مذهبی مورد نکوهش و تقبیح قرار گرفت

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=4909

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب