دهمین جلسه‌ی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن‌کریم و تجلیل از میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام روز پنج‌شنبه ۱۵ رمضان الکریم ۱۴۴۴ مطابق ۱۷/۱/۱۴۰۲ در دفتر شورای نظارت برحوزه‌های علمیه و شهریه شمال افغانستان برگزار گردید.

در این مجلس قرآنی و معنوی که با حضور اعضای شورای نظارت و بخش‌های تابعه‌ی شورا، رئیس و اعضای شورای علمای شیعه بلخ، نمایندگان دفاتر مراجع تقلید، مدیران، مدرسین حوزوی و قرآنی و طلاب مدارس شهر مزارشریف مزین شده بود، مدعوین و مستمعین از اجرای تلاوت تحقیق و ترتیل توسط چهارتن از اساتید و طلاب مدارس علمیه مزارشریف( محمد‌علی نجفی طلبه و حافظ مدرسه عالی ثقلین، جان‌علی محمدی مدرس قرآنی و طلبه مدرسه عالی امام صادق (ع)،احمد شفایی مدرس قرآنی مدرسه علمیه صادقیه، سید‌میرآقا ظفرزاده حافظ و مدرس قرآنی مدرسه علمیه جامعه‌الزهرا(س) ) مستفیض شدند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای سیدحیدر هاشمی عضو شورای نظارت برحوزه‌های علمیه شمال افغانستان سخنرانی نمود و به موضوع اهمیت علوم قرآنی به ویژه ترجمه و تفسیر قرآن کریم و توجه و تدبر هر چه بیشتر طلاب به قرآن پرداخت و در ضمن با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در فضیلت و جایگاه امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد.

در پایان، اجرای مولودی و سرود توسط مداح اهل بیت حجت الاسلام سید تقی حسینی انجام گرفت.
این مجلس باشکوه که از ساعت ۵ عصر آغاز شده بود بعد از اقامه‌ی نماز مغرب و عشاء به جماعت و پذیرایی از مدعوین به پایان رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=6659

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب