بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَن يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُۥ جَهَنَّمُ خَٰلِدًا فِيهَا وَغَضِبَ ٱللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُۥ وَأَعَدَّ لَهُۥ عَذَابًا عَظِيمًا.

مردم مظلوم و نجیب افغانستان!

رسانه های همگانی خبر از حمله انتحاری تروریستان به نمازگزاران در «مسجد خلیفه صاحب در کابل» و همچنان انفجار در موتر مسافر بری ملکی در مزار شریف دادند که در اثر این حوادث، مردم متدین افغانستان و صدها خانواده در ماه مبارک رمضان داغدار و عزادار گردیدند.

حمله انتحاری تروریستی که نمازگزاران نماز جمعه برادران اهل سنت را درحالیکه مشغول حلقه ذکر بودند مورد هدف قرار داد و ده‌ها تن را در حال ذکر خداوند(ج)، شهید و مجروح نمود، یکی از اعمال شنیع تروریستان و لکه ننگی بر دامان آنان می‌باشد. انجام حملات تروریستی روزهای اخیر یک بار دیگر به اثبات رسانید که تروریزم قوم و مذهب نمی‌شناسد و پیروان همه مذاهب اسلامی هدف کشتار آنان قراردارند.

شورای علمای شيعه افغانستان این فاجعه های عظیم غیراسلامی که افراد غیر نظامی و نمازگزاران جمعه و عابدان خانه خدا را در ماه مبارک رمضان به شهادت رسانید، شدیدا تقبیح و محکوم نموده، به تمامی ملت داغدار افغانستان مخصوصا خانواده‌های معظم شهدای عزیز تسلیت عرض می‌کند و از خداوند متعال(ج)برای شهدا درجات متعالی، برای خانواده‌های محترم شهدا مقام صابران و برای مجروحان شفای عاجل استدعا می‌نماید.

شورای علما شیعه افغانستان بار دیگر به نیروهای امنیتی امارت اسلامی یادآوری می‌نماید تا در تامین امنیت جان، مال، آبرو و ناموس ملت، مخصوصا اماکن مذهبی جدی بوده در این راستا از هیچ کوششی دریغ ننمایند. همچنان از مردم متدین و فهیم کشورمی‌خواهد ضمن اینکه خودشان مراقب مسایل امنیتی باشند، برای تامین امنیت با نیروهای امنیتی نیز همکاری جدی نمایند.

شورای علمای شيعه افغانستان
۱۴۰۱/۲/۱۰ هجری شمسی

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=3476

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب