ششمین گردهمایی بزرگ مبلغان مهاجر به مناسبت اعزام تبلیغی ایام فاطمیه (س) در تاریخ 1402/09/22 در شهر مقدس قم، سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

این همایش با تلاوت قرآن کریم توسط قاری بین المللی جناب آقای حسین مرادی شروع شد. در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالرئوف رضایی به مناسبت ایام فاطمیه به ذکر مصیبت پرداختند.

در ابتدا مسئول مجمع روحانیت شمال، جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر صالحی گزارشی از فعالیت های مجمع ارائه دادند. مجمع روحانیت شمال اولین اعزام را با اعزام 100 نفر از مبلغین آغاز کرد که این اعزام ها در سال های بعد تا 900 نفر در مناسبت های مذهبی افزایش یافت؛ وی خاطر نشان کرد جهت ارتقای مباحث تبلیغی بیش از 1200 مصاحبه برگزار شد و از اولین اعزام تاکنون برای 1500 نفر از مبلغین، پرونده تبلیغی تشکیل شده که اکثر مبلغین دارای تحصیلات سطح 4 حوزوی و یا دکتری می باشند. در پایان از دفتر تبلیغات اسلامی، دفتر رهبری و جامعه المصطفی العالمیه که حمایت کننده مبلغین گرامی می باشند، خواستند حمایت های بیشتری نمایند تا مجمع بتواند در مناسبت های مذهبی، مبلغین بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

حجت الاسلام روستا آزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بعد از تسلیت ایام فاطمیه در سخنانی خواستار ارتباط همیشگی و مستمر بین روحانیون و طلاب با مهاجرین افغانستانی شدند.

سخنران بعدی جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر قنبری، معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه بودند. ایشان تبلیغ را راه ارتباطی میان مردم و حوزه دانستند. وی در ادامه خاطر نشان کردند تبلیغ و تبیین وظیفه یک مبلغ و روحانی است و یک مبلغ باید جهاد تبیین نماید. در ادامه با اشاره به اهمیت مخاطبین جوان گفتند: «مخاطب جوان امروز ما، بخاطر اینکه با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در ارتباط هستند ممکن است شبهاتی درباره موضوعات دینی داشته باشند؛ لذا لازم است مبلغین گرامی با جوانان بیشتر مرتبط بوده و به شبهات آنان پاسخ گفته و سخنان اهل بیت را با زبان مخاطب جوان بیان نمایند.»

آخرین سخنران همایش حجت الاسلام و المسلمین فلاح نژاد، نماینده دفتر مقام معظم رهبری در افغانستان بودند. ایشان علاوه بر اینکه حضور روحانیون و مبلغین را در افغانستان یک ضرورت دانستند بر حمایت از مبلغین  در افغانستان تاکید کردند. وی در ادامه حمایت دفتر مقام معظم رهبری را از تبلیغ روحانیون افغانستانی  بین مهاجرین افغانستانی اعلام کردند.

در پایان از مبلغین برتر با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد.

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=17032

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب