به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عبدالسلام حنفی» از مقامات بلندپایه طالبان طی سخنانی گفت:امام صادق شخصیت مورد احترام ماست و دشمنان اسلام و وطن هیچگاه نباید در جامعه ما شکافی پیدا کنند که اقوام و زبان‌ها و مذاهب مختلف را مطرح کنند.

حنفی افزود: که ما نه شیعه هستیم نه سنی، بلکه همگی یک پیکره اصلی یعنی مسلمان هستیم. درست است که ما از نگاه مسلک و مذهب به امام ابوحنیفه معتقد هستیم و امام جعفر صادق شخصیت مورد علاقه ما است.

حنفی ادامه داد: برادرانی که به مسلک حضرت امام جعفر صادق (ع) اعتقاد دارند، آنها نیز همچنان به حضرت امام حنیفه و امام شافعی، امام مالک، امام احمد ابن حمبل و سایر بزرگان دین احترام می‌گذارند.

معاون نخست وزیر طالبان تاکید کرد: ما همه یک پیکر هستیم از یک وطن هستیم، همه ما مسلمان هستیم، افغان هستیم، از یک وطن هستیم. قرن‌ها در اینجا به‌عنوان یک برادر با یکدیگر زندگی کردیم. در آینده نیز ان‌شالله همگی به‌عنوان یک برادر واحد در یک مسجد، در یک کوچه و در یک شهر باهم زندگی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هیچ دشمنی نمی‌تواند ما و شما را از یکدیگر جدا کند و به هیچ دشمنی اجازه انجام این کار را نمی‌دهیم. وی در پایان با خانواده‌های شهدای انفجارهای تروریستی اخیر در افغانستان ابراز غم شریکی کرد. از سوی دیگر نیز امروز «ملا برادر» معاون اول نخست‌وزیر طالبان با علما و بزرگان شیعه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون نخست‌وزیر طالبان در این دیدار گفت: «آباد کردن افغانستان مسئولیت مشترک تمام مردم این کشور بوده و آغوش امارات اسلامی برای تمامی شهروندان باز است.»وی همچنین افزود که رفاه و ثبات اقتصادی مردم از اولویت های اصلی دولت موقت طالبان است.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=3942

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب