گزارش برنامه تبلیغی مبلغان مهاجر در محرم 1444 ه ق
طرح اعزام مبلغان مهاجر افغانستانی در میان مهاجرین مقیم ایران در ماه محرم از سال 1393 از طرف مجمع روحانیت افغانستان با همکاری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم آغاز گردید. این برنامه در آغاز هر چند محدود بود ولی با مرور زمان گسترش یافت تا اینکه در سال قبل کرونا، ظرفیت مبلغان اعزامی میان مهاجرین بسیار افزایش یافت. با توجه به شیوع بیماری کرونا، این برنامه دچار وقفه شد ولی در محرم امسال، برنامه تبلیغی مبلغان مهاجر بعد از یک وقفه کوتاه، دو باره انجام شد.
با توجه به آسیبهای اجتماعی، فرهنگی و مذهبی که مهاجرین افغانستانی مقیم ایران در معرض آن قرار دارند، تبلیغ میان مهاجرین یکی از مهمترین نیازها است که مورد مغفول فرهنگیان و متولیان امور تبلیغی واقع شده است. مجمع روحانیت شمال افغانستان با همکاری و حمایت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه قم طرح تبلیغ میان مهاجرین را آغاز نموده است و در ایام تبلیغی به خصوص ماه محرم از ظرفیت علما و طلاب افغانستانی مقیم قم برای تبلیغ میان مهاجرین افغانستانی استفاده می گردد.
برنامه تبلیغی مبلغان مهاجر محرم 1444 ه ق با همکاری مجمع روحانیت شمال افغانستان و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و موسسه اجتماعی و فرهنگی افق اندیشه انجام گرفت.
در برنامه تبلیغی امسال، همه مراحل اعزام از جمله ثبتنام، بررسی واجدان شرایط، بارگزاری گزارشهای تبلیغی مبلغان افغانستانی و بررسی گزارشهای تبلیغی به صورت غیر حضوری از طریق سایت افق اندیشه انجام شد.
ظرفیت تعداد مبلغان اعزامی در محرم امسال افزایش قابل توجه داشت و این طرح تبلیغی مختص مهاجرین افغانستانی مقیم ایران است.
طبق گزارشهای تبلیغی به حدود شانزده استان ایران که مهاجرین افغانستانی سکونت دارند، مبلغان افغانستانی اعزام شده‌اند و استان تهران بیشترین آمار اعزامی را به خود اختصاص داده است.
بیشترین مبلغان اعزامی افرادی دارای سطح چهار حوزه یا دوره دکتری بودند که از تجربه تبلیغی بالای برخوردار هستند.
برنامه تبلیغی محرم 1444 به نحو احسن انجام گرفت و پرونده آن بسته شد.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=5613

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب