همزمان با روز ششم ماه محرم، مراسم ویژه‌ای به مناسبت شهادت حضرت قاسم ابن الحسن (ع) در شهر کابل برگزار شد.
به گزارش افق اندیشه به نقل خبرگزاری صداوسیما جمهوری اسلامی ایران از کابل، در این مراسم که با عنوان «احلی من العسل» در غرب شهر کابل برگزارشد، سخنرانان درباره شخصیت، شجاعت و فداکاری یادگار امام حسن مجتبی (ع) در حماسه کربلا سخنرانی کردند.

همچنین مداحان این مراسم به مناسبت شهادت حضرت قاسم نوحه خوانی کردند و روضه خوان این مجلس نیز روضه شهادت حضرت قاسم را خواند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید «حسن صالحی» مسئول اجرایی شورای نظارت برحوزه‌های علمیه کابل که سخنران این مجلس بود، شخصیت و شجاعت حضرت قاسم ابن الحسن (ع) را الگویی برای جوانان مسلمان دانست.
وی تصریح کرد: حضرت قاسم با وجود اینکه جوان کم سن و سال بود، اما از جان نثاری در راه دین با هدف زنده نگه داشتن دین رسول الله (ص) دریغ نکرد.
خطیبان و سخنرانان مجالس سوگواری سید و سالار شهیدان (ع) معمولا در روز ششم ماه محرم، روضه حضرت قاسم را می‌خوانند و پیروان و ارادتمندان خاندان اهل بیت (ع) با حضور در این مراسم اشک ماتم می‌ریزند.
حجت السلام و المسلمین دکتر سید حسن صالحی (مسئول اجرایی شورای نظارت بر حوزه‌های علمیه کابل) در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران تأکید نمود که در روز ششم محرم در افغانستان همانند سایر کشورهای اسلامی از حضرت قاسم بن الحسن علیهما السلام تجلی می شود و امسال این مراسم در شهر کابل بسیار شکوهند برگزار گردید.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=7184

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب