رئیس جامعه الازهر احمد الطیب از کسانی که با تحریف و تشکیک، قرآن کریم را مورد هدف قرار می دهند و کاری به سایر کتاب های آسمانی ندارند، ابراز تعجب کرد و گفت: طبیعتاً سخن گفتن از انجیل و تورات ممنوع است.

در پاسخ به تشکیک در واقعه اسرا و معراج گفت: کسانی که در معراج تشکیک می کنند، بگویند که سدرة المنتهی در کجای زمین است؟ و جنة المأوی در کجای زمین است؟

الطیب افزود: امروز انسان از طریق موبایل یا گوشی همراه می تواند به سرتاسر کره زمین متصل شود و می شنویم که در آینده انسان می تواند با شخصی که بر روی کره مریخ است، در ارتباط باشد و همه این ها در سطح توانایی ها و علوم محدود بشری است، پس انجام این کار ها توسط خداوند متعال برای این ها، امری بزرگ و غیر قابل تصور است؟ جز اینکه الحاد و کفر در پشت این افکار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس نباید به این اظهارات و رفتار ها توجه کند؛ چراکه اهداف و اسباب آن مشخص است، خواستار احترام به اعتقادات مردم و کتاب های مقدس شد. احمد الطیب تأکید کرد: برخی طرف ها در غرب با هدف تضعیف شرق و تضعیف جهان عربی و اسلامی، از این امر حمایت مالی می کنند.

وی ادامه داد: من این امر را عمومیت نمی دهم، امّا آن ها خوب می دانند که قرآن کریم منبع قدرت است و برخی طرف های سیاسی برای ضربه زدن به منابع قدرت مسلمانان در شرق، با این برنامه در ارتباط هستند و تلاش می کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=4190

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب