رئیس شورای علمای شیعه هرات در گفتگو با خبرگزاری وطن24 می‌گوید: اخوت اسلامی یک موضوع قرآنی و ایمانی است که عمل به آن باعث شکل‌گیری قدرت در میان امت اسلامی و نقش بر آب شدن نقشه‌های شوم دشمنان اتحاد مسلمانان می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل احمدی، رئیس شورای علمای شیعه هرات در این گفتگو تاکید کرد وحدت یک موضوع کاملا شرعی و ایمانی است که هر مسلمانی موظف به قرار گرفتن در این مدار و پیروی از سیره رسول گرامی اسلام(ص) و بزرگان دین است.

به بیان آقای احمدی، امروز استکبار جهانی در کشورهای اسلامی به روش‌های مختلف جنایت خلق می‌کند و در این راه از هر وسیله و ابزاری استفاده می‌کند تا وحدت امت اسلامی خدشه‌دار شده و کشورهای اسلامی و مردم پارچه‌ پارچه شوند.

رئیس شورای علمای شیعه هرات افزود: مناسبت‌های مهم بهترین فرصت برای تکرار حرف از وحدت اسلامی باید باشد؛ زیرا این کار همه را برای عمل به یک دستور قرآنی و آگاه شدن از مکر و دسایس دشمنان اسلام بیدار می‌کند.

آقای احمدی تصیرح کرد که امروز امت اسلامی در برابر جریانی قرار گرفته که هیچ فرصتی را برای برهم زدن وحدت و اخوت در میان مسلمانان از دست نمی‌دهند؛ نمونۀ واضح این اقدام، کشتار شیعیان مظلوم دایکندی است که فقط بخاطر برهم زدن اتحاد میان مردم افغانستان و تحریک کردن مردم به جنگ صورت گرفته است.

این عالم دین هم‌چنین با اشاره به جنایت‌های گذشته داعش در افغانستان و حمله به مکان‌های مختلف مذهبی و آموزشی گفت: دشمنان وحدت مردم دست از تلاش برای برهم زدن اخوت بر نمی‌دارند پس بهترین راه دلسوزی نسبت به هم و تلاش برای اتحاد مستحکم است.

وی جنایت‌های رژیم اشغالگر در فلسطین را نیز محکوم کرده و گفت امروز تمام جهان می‌بیند که چطور استکبار جهانی و غرب بدون هیچ‌گونه ابایی کودکان و زنان را سلاخی کرده و یک نسل‌کشی خطرناک را به جریان انداخته‌اند؛ همه‌ی این‌ها مصداق بی‌رحمی و تلاش صهیونیزم جهانی جهت مقابله با مسلمانان است.

طی روزهای اخیر و هم‌زمان با هفته اخوت اسلامی شخصیت‌ها و جریان‌های مختلف دینی و فرهنگی با برگزاری مجالس وحدت بخش تاکید بر عمل به سیره نبی مکرم اسلام(ص) داشته و این راه را تنها راه کامیابی امت اسلامی می‌دانند.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=21693

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب