زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) راهنمای بسیار روشنی است برای کسانی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند. این مساله آن قدر پر اهمیت است که در برخی احادیث شیعه گی و پیروی از ایشان به التزام و تبعیت عملی از سبک زندگی ایشان در آمده است.

در جامعه امروز که نظام سرمایه داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند مسلما پرداختن به ابعاد گوناگون شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) می تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه شیعی باشد.

بنابراین با الگو گرفتن زنان و دختران ما از سبک زندگی حضرت زهرا(س) در شرایط کنونی جلوی تهاجم رسانه ای غرب را می توانیم بگیریم.

«محمد کاظم جعفری» رییس شورای علمای شیعه ولایت بلخ در گفت و گو با شفقنا؛ ضمن تسلیت ایام سالروز شهادت این بانوی بزرگوار به ابعاد شخصیت این حضرت پرداخت گفت: فاطمه زهرا(س) به عنوان یک شخصیت برجسته در تاریخ اسلام محسوب می شود. علما شیعه باید در این راستا تلاش نمایند تا ابعادزندگی این حضرت را در جامعه فعلی و نسل جوان به معرفی بگیرند.

جعفری گفت:حضرت فاطمه زهرا(س) در زندگی با مشکلات، ستم ها و رنج های زیادی رو به رو شد بدون آنکه این مصائب را به رخ حضرت علی (ع) بکشد . صدیقه کبری(س) در تمام ابعاد زندگی الگو و نمونه می باشد این بانو به چنان شخصیتی رسیدند که مایه مباهات خداوند و فرشتگان قرار گرفت و به عنوان الگو و اسوه در جهان اسلام مطرح می باشد.

بنابراین باید نسل جوان و بانوان این کشور ابعاد زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی زندگی روزمره خود قرار دهند تا دشمنان این سرزمین نتوانند فرهنگ غربی خود را پیاده نمایند.

وی افزود زنان شیعه افغانستان تنها با استفاده از حجاب نمی توانند بگویند زندگی این حضرت را به خود الگو قرار داده اند باید ابعاد زندگی این حضرت را برای زندگی خود سرمشق قرار بدهند.

جعفری گفت: در این اواخر غربی ها از طریق رسانه های تصویری،صوتی و رسانه های اجتماعی تبلیغات را برعلیه اسلام انجام می دهند اما بالای خانم ها هیچگونه تاثیر ندارند.

جعفری بیان داشت:حضور گسترده زنان و دختران در ولایات مختلف کشور در مدارس علمیه و مراکز آموزش علوم قرآنی و دینی نشان از ناکامی تبلیغات و تهاجم فرهتگی غرب می باشد. زنان و دختران ما هر روز بیشتر از گذشته به این مراکز رجوع می کنند و به دنبال آموزش و بهره گیری علوم اسلامی هستند.

ایام فاطمیه و برنامه های مذهبی در این ایام می توانند افکار مردها را نسبت به جامعه زنان ما تغییر دهند. وی گفت اما در این طور برنامه ها باید بیشتر از شخصیت و ابعاد زندگی این بانو شناسانده شود اما متاسفانه در سالیان اخیر بیشتر این برنامه ها به مداحی ها اکتفا می شود که این صحیح نیست .

شناختن چهره واقعی زن مسلمان با الگو گیری از حضرت فاطمه زهرا (س) کمک شایانی در جهت محو خشونت برعلیه زنان و دختران ما می کند.

ریس شورای علمای شیعه ولایت بلخ گفت در چند سال اخیر حضور خانم ها در جامعه و برنامه های مذهبی بیشتر شده است وی گفت قبل از نظام طالبانی چنین برنامه های مذهبی و فرهنگی گرفته نمی شد بعد از سقوط نظام طالبان ایام فاطمیه و برنامه های مذهبی در بین مردم به خوبی رواج پیدا کرده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=15673

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب