جریان های اسلامگرای معاصر، آسیای مرکزی(1)
آسياي مركزي از سه بخش وسيع تركستان غربي، ماوراءالنهر و بخش بزرگي از شرق ايران تشكيل شده است واز لحاظ استراتژيك،ميان اروپا، چين، روسيه و
آسياي مركزي از سه بخش وسيع تركستان غربي، ماوراءالنهر و بخش بزرگي از شرق ايران تشكيل شده است واز لحاظ استراتژيك،ميان اروپا، چين، روسيه و
آیةالله سید محمد نقوی كابلی، معروف به «علم الهدی» است. او در سال 1288 ه’ .ق. در یكی از خانواده های متدین و مذهبی کابل
محمد حسن در سال ۱۳۱۹هـ. ق. در شهر قندهار چشم به جهان گشود. پدر بزرگش یوسف علی از مردم شیراز بود که درر زمان نادرشاه
از دیگر مراکز علمی آموزشی شیعیان در گذشته به حوزه علمیه یا مدرسه بغداد می توان اشاره کرد. سابقه حضور شیعیان در این شهر به
گسترش جنبش اخوان المسلمین با افزایش اعضا و گسترش دامنه فعالیت ها اخوان، حسن البناء قرارگاه اصلی آن را به قاهره منتقل کرد و پس
اخوان المسلمین از آغاز تا کنون جنبش اخوان المسلمین را باید زائیده اوضاع سیاسی و اجتماعی تاریخ معاصر مصر در پی رواج تفکر جدایی دین
معرفی حوزه علمیه ری ری، از شهرهای مذهبی و زیارتی ایران است؛ این شهر در دوره اسلامی، پایتخت آل بویه و سلجوقیان بوده و پس
مقدمه اخوان المسلمین مهمترین جریان فکری سنی دوران معاصر است که در 1929 میلادی توسط حسن البنا در مصر ایجاد شد. جریان فکری که ایدئولوژی
حوزه های علمیه شیعیان امامیه بخش اول: مقدمه حوزه علمیه، عنوانی متأخر برای سازمانها، نهادها و مراکز آموزش نظاممند علوم دینی میان شیعیان امامیه میباشد.
محمدامین افشار فرزند محمدنبی افشاری بود که در سال ۱۲۸۸ شمسی در کابل به دنیا آمد. تحصیلات خود را در «بلخاب» واقع در شمال افغانستان
سید ابوالحسن فاضل در سال ۱۳۱۹ هجرى شمسى در «کجاب بهسود» استان میدان افغانستان که در ۱۰۰ کیلومترى شهر کابل (پایتخت) واقع گردیده است، در
حوزه علميه خاتم النبيين و موسسه تحصیلات عالی آن توسط آيت الله العظمی محسنی (ره) در سال ۱۳۸۲ هجری شمسی در منطقه كارته سه شهر