جریان های فکری در جهان اسلام
جریان های فکری جهان اسلام معاصر جریان های فکری جهان اسلام در عصر حاضر را می توان در پنج دسته کلی تقسیم بندی کرد: ١.
جریان های فکری جهان اسلام معاصر جریان های فکری جهان اسلام در عصر حاضر را می توان در پنج دسته کلی تقسیم بندی کرد: ١.
آیه الله محمدحکیم صمدی (۱۳۱۸-۱۳۹۹ش) عالم شیعه اهل افغانستان و ساکن نروژ بود. او از پایهگذاران گروه «شورای انقلابی اتفاق اسلامی افغانستان» و عضو شورای
امروز 24 سرطان(تیر) برابر با پنجاه و چهارمین سالروز شهادت سید اسملعیل بلخی منادی آزادی و وحدت در افغانستان است. شهید بلخی 54 سال پیش
حوزه علمیه اصفهان حوزه علمیه اصفهان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین حوزههای علمیه در ایران است.برخی آغاز فعالیتهای علمی شیعیان در اصفهان را اواخر
آیت الله خادم حسین فاضل ورسی درسال 1308 در ولسوالی ورس از توابع ولایت بامیان افغانستان دیده به دنیای خاکی گشود و در خانوادۀ متدین
آیه الله سید محمد تقی وحیدی بهسودی در 1329 شمسی در منطقه سبز درخت کجاب بهسود به دنیا آمد. از 6 سالگی و با دروس
حلب طی دوران اسلامی از فرهنگ و تمدن درخشانی برخوردار بوده است. از دوره حاکمیت حمدانیان و سپس آل مرداس در این منطقه، حضور فرهنگی
منظور از حوزه علمیه جبل عامل مجموعهای از مراکز علمی ـ آموزشی شیعی در برخی شهرها و روستاهای جبل عامل از میانه قرن هشتم تا
در دوبخش پیشین وضعیت آسیای میانه در دوره روس های تزاری و کمونیست بررسی گردید، آنگاه به وضعیت اسلام و جریان اسلامخواه در آسیای میانه
حوزه علمیه حله از پر ثمرترین حوزه های شیعی است که به نشر فرهنگ اسلامی و فقه جعفری پرداخته است شکوفایی این حوزه به عصری
بخش دوم: جریان های اسلامگرا در آسیای مرکزی را در پایان دهه هشتاد و اوایل دهه نود میلادی می توان به سه دسته تقسیم کرد:
در بخش پیشین اشاره شد که حوزه نجف پرسابقه ترین حوزه علمیه شیعی است که حتی از پیش از شیخ طوسی بنابه نظر برخی دائر