امام محمد باقر(ع) که خود کوثر دانش و فضیلت است، از دو شاخصار کوثر فضیلت یعنی از تیار امام حسن و امام حسین(ع) می باشد. به راستی کدامین نسل را شفاف تر و پاک تر و درخشان تر از نسل باقر العلوم علیه السلام می توان جستجو کرد؟  کدامین میوه، همانند باقرالعلوم علیه السلام، شهد شیرین کوثر می باشد؟ کتاب « امام باقر علیه السلام الگوی زندگی » که نگارش و تحقیق سیره، یعنی اندیشه و رفتار باقر العلوم علیه السلام می باشد، در چهار بخش انجام گرفته است:

در بخش نخست، نگاهی کوتاه به زندگی حضرت شده؛ در بخش دوم، برخی از فضایل حضرت مورد تحقیق قرار گرفته است. در بخش سوم هم برخی از آموزه های عرشی حضرت بررسی و تقدیم علاقه مندان حضرت شده است و در بخش چهارم که عمده ترین بخش نوشتار را شکل می دهد، موضع گیری های باقرالعلوم علیه السلام در برابر جریان های اجتماعی مورد پژوهش قرار گرفته است.

کتاب « امام باقر علیه السلام الگوی زندگی » که توسط « حبیب الله احمدی» به نگارش درآمده و انتشارات « فاطیما» آن را منتشر کرده است در کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی جهت مطالعه و امانت موجود می باشد.

در بخشی از کتاب چنین می خوانیم:

ابی الحدید می گوید: محمدبن علی بن الحسین علیه السلام سرآمد و سرور فقهای حجاز می باشد. علم فقه را مردم از ایشان و فرزندش صادق آل محمد( ص) آموخته اند.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=20407

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب