مدرسه علميه زينبيه (س) در منطقه «كارته چهار» كابل موقعیت دارد، که از مناطق شیعه‌نشین و غرب کابل است. بنیانگذار این مدرسه دینی آیت‌الله سیدحسن ساجدی از عالمان جهادی افغانستان است. زمين مدرسه علميه زينبيه (س) در سال ۱۳۵۶ با همت خیرین خريداری شد، ولی به دلیل کودتای کمونیست‌ها در هفت ثور 1357 و سپس، هجوم ارتش سرخ شوروی اين مدرسه ساخته نشد، به خصوص این‌که با اشغال افغانستان توسط شوروی سابق و به قدرت رسیدن کمونیست‌ها آیت‌الله ساجدی، افغاستان را ترک گفته و کار ساخت و ساز مدرسه تعطیل شد.
با آمدن آیت‌الله ساجدی به افغانستان در سال 1385 خورشیدی، ساختمان‌سازی و ساختن مدرسه علميه زينبيه (س) آغاز شد و بنای مدرسه با هزینه وجوه شرعیه و کمک‌های مهاجران افغانستانی مقیم امریکا (نیوجرسی)، مهاجران افغانستانی در ایران و خیرین کابل آغاز و در چهار طبقه ساخته شده است.
این مدرسه دینی در روز دوشنبه سیزدهم جوزای 1387 خورشیدی طی مراسمی با حضور آيت الله سید حسن ساجدی، آیت الله نوراحمد تقدسی و آیت الله میرحسین صادقی پروانی به طور رسمی افتتاح شد.
مدرسه علميه زينبيه (س) مجهز به حجره‌های درسی، اداری، کتاب‌خانه، سالن غذاخوری، خواب‌گاه طلاب، سالن کنفرانس است و در بخش‌های علوم دينی از قبيل آموزش قرآن كريم، ترجمه و تفسير قرآن، احكام، عقايد و اخلاق برای برادران و خواهران به صورت جداگانه فعاليت می‌كند.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=21999

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب