حوزه: شورای روابط آمریکایی-اسلامی از شرکت مایکروسافت خواست دو کارمندی را که به‌خاطر برگزاری یادبود شهدای فلسطینی اخراج کرد، مجدداً به کار بازگرداند و از آن‌ها رسماً عذرخواهی کند.

چند روز پیش، دو کارمند مایکروسافت تنها چند ساعت پس از اینکه در دفتر مرکزی مایکروسافت، در ردموند، مراسم بزرگداشت برای جان‌باختگان فلسطینی در حملات رژیم اشغالگر قدس برگزار کردند، اخراج شدند. این کارمندان می‌گویند این مراسم مشابه دیگر کمپین‌های حمایت از افراد نیازمند بود که مایکروسافت از آن‌ها حمایت می‌کرد.

عمران صدیقی، مدیر اجرایی CAIR-WA، اظهار داشت: “این نمونه دیگری از سرکوب کارمندانی با وجدان در شرکتی است که برای دفاع از حقوق بشر در زمانۀ خود ایستاده‌اند.

نیهاد عوض مدیر اجرای Cairبا انتقاد شدید از رویکرد مایکروسافت گفت: در هر موضوع دیگری، یک شرکت از کارمندانی که برای حقوق بشر و علیه نسل‌کشی ایستادگی کنند، تجلیل می‌کرد، به‌جز برای فلسطین. این استاندارد دوگانه متناقض باید پایان یابد. مایکروسافت باید این کارمندان پایبند اصول اخلاقی را مجدداً به کار بگیرد و برای اقدامات متعصبانه‌ای که ظاهراً از نسل‌کشی اسرائیل حمایت می‌کند و انسانیت فلسطینیان را انکار می‌کند، عذرخواهی کند.

پیش از این هم گوگل در ماه آوریل اعلام کرد که ۲۸ کارمند خود را به دلیل اعتراض به پروژه نیمبوس (Nimbus) که قرارادی ۱.۲ میلیارد دلاری بوده و به طور مشترک توسط دو شرکت غول فناوری گوگل و آمازون برای ارائه خدمات ابزاری به اسرائیل منعقد شده، اخراج کرده است.

کارکنان معترض می‌گویند که دلیل اعتراضشان به این پروژه حمایت دو شرکت آمریکایی مزبور از توسعه ابزارهای نظامی اسرائیل بوده است.

با پررنگ‌تر شدن سرکوب آزادی بیان در آمریکا، روزنامۀ واشنگتن پست نیز پیش‌تر در گزارشی به نقل از گروهی از حامیان مالی رئیس جمهور سابق آمریکا که خواستند نام آنها فاش نشود، نوشت: دونالد ترامپ گفته است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، دانشجویان حامی فلسطین را از این کشور اخراج خواهد کرد

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=24672

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب