بازی‌ رایانه‌ای، پدیده‌ای است که افزون‌بر بهره‌مندی از ویژگی‌های دیگر رسانه‌های رایج زمان، ظرفیت‌های منحصربه‌فردی نیز دارد و از این نظر به‌عنوان یکی از کاراترین و توانمندترین رسانه‌ها در فرایند اثرگذاری بر مخاطبان، مورد توجه قرار گرفته است.
پژوهش حاضر با هدف رصد اجمالی پژوهش‌های انتشاریافته در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و پرداخت نسبی به پژوهش‌های اسلامی در این عرصه انجام گرفته است. ازآن‌جاکه بازی‌های رایانه‌ای، از موضوعات میان‌رشته‌ای است و علوم مختلفی را درگیر خود ساخته است، گستره وسیعی از پژوهش‌های گوناگون را در علوم مختلفی چون علوم مرتبط با اقتصاد، نرم‌افزارها، روان‌شناسی، پزشکی، فرهنگ، جامعه‌شناسی و… موجب شده است.
این پژوهش از دو فصل تشکیل شده است. در فصل نخست به بررسی و تحلیل آماری از پژوهش های انجام شده همت گمارده شده است. در فصل دوم گزارش کوتاهی از آثار پژوهشی منتخب آورده شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=26181

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب