مدرسه علمیه رسالت کابل
مدرسه علمیه رسالت کابل در سال 1373 به همت آیه الله صالحی مدرس در منطقه کارته سه کابل پایه گذاری گردید. زمین مدرسه که 5000 مترمربع وسعت دارد توسط ایه الله صالحی از یک نظامی تاجیک خریداری در همان سال خریداری گردیده بود. کار ساخت و تکمیل مدرسه تا سال 1381 به دلیل جنگ های داخلی در شهر کابل و راکت باری بر این منطقه از سوی گروه های مخالف حزب وحدت تعطیل گردید.
پس از حملات یازده سپتامبر و انعقاد جلسه بن و شکل گیری نظام سیاسی جدید در این کشور با بازگشت و استقرار آیه الله صالحی در کابل، کار ساخت تکمیل وتوسعه مدرسه با همت و تلاش ایشان از سر گرفته شد و در زمانی اندک ساختمان های مورد نیاز مدرسه اعم از مدرس، کتابخانه، سالن اجتماعات و خوایگاه تکمیل گردید. کار تکمیل و توسعه مدرسه هم در حال انجام است.
در این مدرسه دروس حوزوی و معارف دینی در دوره سطح، سطح عالی و خارج فقه و اصول تدریس می گردد و در کنار دروس جنبی هم جهت توسعه و افزایش آگاهی و دانش طلاب نیز ارائه می گردد. خود آیه الله در کنار مدرسان مبرز دیگر از مدرسان این مدرسه بوده و برای طلاب خارج فقه و اصول تدریس می کند. مدیریت مدرسه فرزند ارشد آیه الله، شیخ جواد صالحی ااست که با حضور دائمی خود در مدرسه تلاش می کند تا اداره مدرسه اعم از مسائل اداری، آموزشی، تربیتی و رفاهی به نحو احسن انجام گردد. نزدیک به پانصدتن از طلاب در سطوح مختلف مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
مدرسه رسالت علاوه بر انجام وظایف آموزشی و تربیت طلاب علوم دینی، پایگاه و مرکز فعالیت اجتماعی و عام المنفعه در منطقه است و مراسم اعیاد و وفیات و گرامیداشت شعائر مذهبی را با حضور گروه های مختلف اجتماعی برگزار می کند. هم چنین مدرسه مرجع مراجعات شرعی، حل و فصل دعاوی و انجام کارهای خیریه و کمک به نیازمندان شهر نیز می باشد.
مدرسه در حال حاضر دارای بخش های اداری، 20 مدرس، کتابخانه، حسینیه و خوابگاه برای طلاب می باشد. کتابخانه مدرسه در دوبخش عمومی و تخصصی از کتابخانه غنی شهر کابل است که بالغ بر 40 هزار  کتاب دارد و مورد استفاده طلاب و دیگر محققان و پژوهشگران می باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=4083

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب