بنا به گزارش منبع موثق جلسه شورای علمای افغانستان دیروز جهت بررسی مسائل اخیر منطقه بلخاب تشکیل گردید. این جلسه توسط کمیسیون ارتباطات شورای علماء  با حضور تعدادی از شخصیت های بلخاب مقیم کابل دایر تا آخرین وضعیت بلخاب را مورد بر رسی قراردهد. پس از استماع آخرین وضعیت و شور و مشورت تصمیم بر این گرفته شد که شورای علما مطابق سیاست اصولی خویش مبنی بر حل معضلات کشور به صورت مسالمت آمیز و پرهیز از جنگ و خشونت، تلاش نماید که مسایل به وجود آمده در بلخاب به خشونت کشانیده نشود.

گزارش ها حاکی از  این بود که  فعلا دو تا هیات برای حل مشکل به بلخاب سفر نموده اند. شورا امیدوار است این هیات ها بتوانند مشکل را حل نمایند. در صورتیکه هیأت های مزبور در مشکل حل  موفق نشوند شورای علمای شیعه موضوع را  تا رسیدن به نتیجه نهایی و حل مشکلات پیگیری خواهد نمود.

شورای علمای شیعه افغانستان تشکلی از روحانیان شیعه افغانستان است که با هدف رسمیت بخشیدن به مذهب شیعه، وارد کردن احکام و اعتقادات شیعه در نظام آموزشی افغانستان، تدوین و تصویب قانون احوال شخصیه شیعیان و بنیان‌گذاری شورای اخوت اسلامی میان شیعیان و اهل سنت به وجود آمد. در حال حاضر آیه الله محمدهاشم صالحی ریاست این شورا را بر عهده دارد.

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=4138

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب