تفسیر نمونه جلد13

درباره ی کتاب

تفسیر نمونه از تفاسیر شیعی قرآن به زبان فارسی، تألیف ناصر مکارم شیرازی و گروه نویسندگان در قرن ۱۴ هجری است. این تفسیر در ۲۷ جلد در ایران منتشر شده و به زبان‌های انگلیسی،آذربایجان عربی و اردو نیز ترجمه شده‌است. جدیداً این تفسیر به صورت کاملاً علمی و جدید و با پرداختن به جزیی‌ترین مسایل تا جزء ۵ در حال نوشته شدن است.

ویژگی‌ها

این تفسیر به صورت ترتیبی و از ابتدای قرآن تنظیم شده‌است. ضمناً به زبان ساده، گویا و قابل استفاده برای عموم نوشته شده و شامل همهٔ آیات قرآن کریم است. مهم‌ترین ویژگی این تفسیر، عصری و اجتماعی بودن است. ویژگی دیگر آن در پرداختن و توجه به جنبه‌های هدایتی و تربیتی آیات قرآن است

شیوهٔ نگارش

شیوهٔ ارائهٔ مطالب در این تفسیر چنین است که در آغاز، پس از بیان نکات کلی در هر سوره، به فضای حاکم بر سوره، سبک و سیاق و موضوعات مهم مطرح شده در سوره اشاره می‌شود، سپس به مضمون آیه پرداخته و با آوردن متن عربی و ترجمه چند آیه و ارائه توضیحات کلی، با روشی تحلیلی، مسائل زندگی و هدایت انسان با استفاده از آیات قرآن تشریح می‌شود.

گروه مؤلفان

تفسیر نمونه اثر گروهی از نویسندگان زیر نظر ناصر مکارم شیرازی است. از جملهٔ مؤلفان این تفسیر می‌توان به: محمدرضا آشتیانی، محمد جعفر امامی، داود الهامی، اسداللّه ایمانی، عبدالرسول حسنی، سید حسن شجاعی کیاسری، سید نورالله طباطبائی، محمود عبداللهی، محسن قرائتی و محمد محمدی اشتهاردی اشاره کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=4702

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب