بیانیه ی شورا علمای شيعه افغانستان
و شورای عالی تنظیم امور دینی در رابطه با تدابیر امنیتی عاشورا
بسم الله الرحمن الرحیم.
عن النبي ( ص) : «حُسَيْنٌ مِنِّي وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ، أَحَبَ‏ اللَّهُ‏ مَنْ أَحَبَّ حُسَيْنًا، حُسَيْنٌ سِبْطٌ مِنْ الْأَسْبَاطِ» التر مذي٥/٤٧٥.
ملت نجیب و متدین افغانستان!
چنانچه میدانید پنجمين روز ایام عاشورا، بدون حادثه ی خاص امنیتی برای عزاداران حسینی(ع) سپری گردید. از استقبال پر شور و آگاهانه ی شما محبان و عاشقان آن حضرت سپاسگزاری نموده ا ز درگاه الهی برای شما پاداش نیک استدعا می نماییم و همچنین از نیروهای امنيتي امارت اسلامی که اطمینان خاطر برای تأمین امنیت مراسم عاشورا داده اند، نیز تشکر می نماییم .
مقامات امنیتی قول داده بودند که از پنجم محرم تدابیر عملی لازم را برای تأمین امنیت مراسم آغاز نمایند؛ اما امروز متاسفانه در جریان تلاشی و پاک سازی اطراف زیارت سخی با چندنفر تروریست کمین کرده در یکی از عمارت های مجاور بر خورده و با آنها درگير شده اند که در جریان درگیری بگفته ی نیروهای امنیتی “چند نفر از مجاهدین امارت اسلامی شهید و مجروح شده و تروریست های کمین کرده نا بود گردیدند” و پس از این حادثه مقامات امنیتی تدابیر جدید امنیتی را با کمیسیون عالی تأمین امنیت مراسم دینی در میان گذاشته اند.
حادثه امروز نشان داد که خطر در کمين است؛ لذا از عزادران، هیئت هاو دسته های عزاداري و سایرین میخواهیم که در تمام اقدامات شان جانب احتیاط را مراعات نموده و ضمن پر هیز از تجمعات خارج از مکان های عزا داری، از دستورالعمل ها وهدایت های کمیسیون عالی امنیتی پیروی نمایند؛ زیرا که این کمیسیون طی چندین سال خدمت صادقانه تجربیات زیادی به دست آورده و ازجانبی، با مقامات امنیتی به صورت مستمر در ارتباط هستند.
توفیق و قبولی اعمال همگان را از خدای منان( ج) تمنا می نماییم.
والسلام علیکم ورحمت الله
شورای علمای شيعه افغانستان
و
شورای عالی تنظیم امور دینی
پنجم محرم الحرام ۱۴۴۴هق.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=5332

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب