مدرسه علمیه و مجتمع تحقیقاتی امام صادق (ع) -بامیان

مدرسه علمیه و مرکز فرهنگی و تحقیقاتی امام صادق (ع) در شهر جدید مرکز بامیان موقعیت دارد. این مدرسه در سال 1390 هجری شمسی تهداب گذاری شد و در خزان سال 1394 تکمیل گردید.

هیئت مؤسس این حوزه علمیه عالیجنابان آقای ناصر اخلاقی، مرحوم آقای توکلی، ابراهیم خلیلی، غلامرضا رضوانی، محمد صمدی و صادق علی صالحی می باشند.

مساحت این حوزه علمیه بالغ بر 720 متر مربع می‌باشد که در سه طبقه و یک زیر زمین ساخته شده است. مدرسه امام صادق (ع) دارای 26 اتاق و دو سالن می‌باشد. در طبقه دوم، اتاقهای طلاب برادران، آشپز خانه، سالن غذاخوری، دستشویی و حمام قرار دارند و مدرَس‌ها، اتاقهای اساتید، دفتر مدیریت و مهمان‌خانه در طبقه‌ی اول واقع شده‌اند و طبقه سوم به بخش طلاب خواهران اختصاص یافته است و از برخی اتاق‌های طبق سوم برای مدرس بخش خواهران نیز استفاده می‌شوند و کتابخانه عمومی مدرسه امام صادق (ع) در زیر زمین قرار گرفته است.

کتابخانه مدرسه امام صادق (ع) در شهر بامیان جزئی از معدود کتابخانه‌هایی است که از غنی قابل توجه برخوردار می‌باشد و آمار کتاب‌های آن به بیش از سی هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف می رسد.

مدرسه علمیه امام صادق (ع) دارای دو بخش برادران و خواهران است که طلاب در آن علاوه بر تحصیل از امکانات خوابگاه و غذای رایگان بهره‌مند می‌باشند.

در برنامه درسی این مدرسه، تدریس کلیه دروس حوزوی از دوره‌ی مقدماتی تا سطوح عالی پیش‌بینی شده است.

در کنار مدرسه علمیه امام صادق(ع) مسجد امام صادق (ع) به مساحت 2000 متر مربع موقعیت دارد که در دو طبقه ساخته شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=6045

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب