مسابقه کتابخوانی شنبه ۱۹ حمل ۱۴۰۲ ه ش با حضور جمعی از شاگردان مکتب سنگموم شهر نیلی برگزار شد.
این مسابقه به مناسبت ماه مبارک رمضان،ماه خير و برکت، ماه نزول رحمت، ماه مهماني و ضيافت الهي توسط انجمن علمی، فرهنگی تربیتی مدرسه علمیه مهدیه (عج) با همکاری مدیریت این مدرسه تحت عنوان “امام حاضر حضرت مهدی (عج)” برگزار گردیده بود.

مراسم اختتامیه و اعلان نتایج مسابقه کتابخوانی یکشنبه ۲۰حمل ۱۴۰۲ ه ش برگزار شد.
این مسابقه به مناسبت ماه مبارک رمضان،ماه خير و برکت، ماه نزول رحمت، ماه مهماني و ضيافت الهي به ابتکار انجمن علمی، فرهنگی- تربیتی مدرسه علمیه مهدیه (عج) تحت عنوان “امام حاضر حضرت مهدی (عج)” در لیسه پسرانه سنگموم واقع در مرکز ولایت دایکندی نیلی برگزار گردید.
این مراسم با تلاوت آیات کلام وحی الهی توسط یک تن از شاگردان آغاز شد.
محمد یاسین اندیشمند مسئول فرهنگی تربیتی این انجمن ضمن خوش آمد گویی به مراسم اختتامیه‌ی مسابقه کتابخوانی، هدف از برگزاری این مسابقه کتابخوانی را ترویج فرهنگ کتابخوانی درجامعه به خصوص در میان جوانان و نوجوانان و متعلمین عنوان کرد.
وی افزود این مسابقات فرصتی است برای نوجوانان تا بتوانند، شناخت بیشتر از مکتب اهل بیت و شناخت نسبت به قطب دائره امکان حضرت مهدی (عج) داشته باشند.
وی در ادامه اضافه کرد: تنها راه مبارزه با تهاجم‌های فرهنگی غرب که ترویج آن از طریق برخی از رسانه‌های کشور صورت می گیرد،فرهنگی کتابخوانی است، و دست یابی به تکنالوژی های روز است. ما اگر بخواهیم وضع فرهنگی کشور خود را بهبود ببخشیم، راه آن علم و دانش و ترویج فرهنگ کتابخوانی است. بالا رفتن سطح فکری جوانان و نوجوانان و دوری جوانان و نوجوان از فرهنگ‌های بیگانه، تأثیر زیادی دارد.ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین جوانان و نوجوان  کشور هدف ما است.
در اخیر داود حسینی معاون آموزشی این مدرسه به علاقمندی شدید اشتراک کنندگان اشاره کرد و گفت: علاقمندی اشتراک کنندگان در این گونه مسابقات در سطح بسیار عالی بودند و بیشتر اشتراک کننده گان را نوجوانان تشکیل می دادند.

در پایان، برترین‌های مسابقه از نفر اول الی نفر سوم مورد تقدیر قرار گرفتند و به آنها تقدیر نامه و جوایز اهدا گردید و سه نفر دیگر نیز که نمرات بهتر گرفتند، مورد تشویق واقع شدند و جوایز اهدا گردید.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=6710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب