د بشر يوه اړتيا انس او ارامتیا ده او يوازېتوب د انسان لپاره ستونزمن دى؛ نو يو چا ته اړتيا لري، چې امين او غمخوار يې وي، چې ورسره انس وکړي او خپله مينه په اخلاص ترې ځار کړي او واده هغه څه دى، چې تر ټولو ښه کړاى شي دا اړتيا پوره کړي او قرآن هم د واده په دې دومره ګټو کې يوازې همدې اړخ ته اشاره کړې؛ نو ښيي چې تر ټولو مهم اړخ دى

زن و مرد بعد از تشکیل زندگی مشترک باید به فکر حفظ آن باشند و برای آن نیازمند فراگیری مهارت ها و ترفند های همسرداری هستند که در صورت آموختن این مهارت و رعایت آن در طول زندگی، دارای زندگی پر از صفا و صمیمت خواهند شد.
برای داشتن زندگی شیرین و پر از صفا و صمیمیت، لازم است زن و شوهر مهارت های همسرداری را بیاموزند و به وظایفی که در قبال هم دارند شناخت پیدا کنند و در ادامه با رعایت این مهارت ها و وظایف ها، زندگی با طراوت را بسازند. لازم است زن و شوهرهای جوان این نکته را بدانند که زندگی شیرین ساختنی است و باید برای داشتن آن تلاش کرد و همچنین از زندگی خود باید مراقبت کنند و مواظب آفت های زندگی باشند.
قناعت در زندگی، ساده زیستی و پرهیز از تجملات، سازگاری در زندگی مشترک، درک یکدگر،… از جمله اصول و روش هایی است که می تواند باعث شیرینی و استحکام زندگی مشترک شود.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=8383

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب