عاملیت انسان در قرآن کریم
گمان نمی کنم که اصطلاح عاملیت به گوش علاقمندان بحوث علوم اجتماعی نرسیده باشد. برای محققان و متفکرین علوم اجتماعی و خصوصا جامعه شناسان واژه
گمان نمی کنم که اصطلاح عاملیت به گوش علاقمندان بحوث علوم اجتماعی نرسیده باشد. برای محققان و متفکرین علوم اجتماعی و خصوصا جامعه شناسان واژه
حضرت زینب (سلاماللهعلیها)شخصیتی است که عمدتاً به واسطه حضور بیمانندش درقیام احیاگروتاریخ سازکربلا شناخته میشود.شخصیتی که آثاروجودیاش منتهی به زمان حیات نبوده،اعصاروقرون پس ازآن را
چکیده واضع دین درعالم تشریع وتکوین، خدای متعال بوده،اوست که دین واحدی را (انَّ الدَّین عندالله الاسلام)إلی یوم القیامه ازکانال وحی به رسولانش و سپس
چکیده : با توجه به ارتباط جدايى ناپذير دعا و نيايش با شناخت معبود ، فرازهاى از ادعیه حضرات معصومین از غنى ترين منابع
چکیده : عقل و وحی دو منبع معرفتی انسان هستند . رابطه این دو به چه نحوی است و آیا تعارض و تقابلی میان این
يا اَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا بِطانَةً مِن دُونِكُمْ لايَأْلُونَكُمْ خَبالا؛ (اى كسانى كه ايمان آورده ايد محرم اسرارى از غيرخودتان انتخاب نكنيد، آنها ازهرگونه
بلند جوخه ی آتش گذاشت هیزم را گرفت شعله ی او آسمان هفتم را چگونه تاب بیارد کسی که غم دیده به روی سینه ی
دل غریب من از گردش زمانه گرفت به یاد غربت زهرا شبی بهانه گرفت شبانه بغض گلو گیر من کنار بقیع شکست و دیده ز
دلم گر سبز مانده در زمستان، از بهار توست تمام باغهای سبز ساحل، یادگار توست میان دشتِ احساسِ تو موجی لاله میخیزد گلستانهای خوش بوی
بانوی آب آتش نمیفهمد زبانت را دیوار و در باید بگوید داستانت را شب رازدار دردهای تو شد و باید از چاههای شهر جویا شد
نگاه کن در چوبی سیاه پوشیده است ستاره جان نکند چشم ماه پوشیده است بهار خانه در آتش کباب شد پنهان تمام پنجرهها اشک و
بـی نگاهت… بـی نگاهت… مرده بودم بارها… ای که چشمانت گره وا می کنـنـد از کارها مهر تو جاری شده در سینــه دریا و رود