کتاب هنر رضایت از زندگی اثری از عباس پسندیده است که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است. این اثر درباره رضایت انسان‌ها از زندگی و راه‌های رسیدن به رضایتمندی سخن می‌گوید.
درباره کتاب هنر رضایت از زندگی

خالق جهان و انسان، خداوند متعال است. او برای خلقت خویش، هدفی را اراده کرده است. جالب است که آفرینش انسان، به تصریح قرآن کریم، خود، هدف برخی از خلقت‌های دیگر است. چه بسا ابر و باد و مه و خورشید و فلک و بسیاری از موجودات دیگر، برای بودن ما در این دنیا باشند!

حال، این سؤالْ مطرح است که هدف از به وجود آمدن خود ما چیست؟

پاسخ، تکامل و به خدا رسیدن است وبی شک برای این هدف، باید از گذرگاه دنیا به خوبی عبور کرد و راه و روش درستْ زیستن را آموخت و به خوبی به کار بست. این جاست که بحث رضایتمندی از زندگی مطرح می‌گردد. کسی که راه و روش زندگی کردن را آموخته باشد، مسلّما به موفقیت خواهد رسید و از زندگی خود، راضی خواهد بود، گرچه آن زندگی دارای فراز و نشیب‌ها و حتی مصائب و مشکلاتی باشد.

یکی از نیازهای زندگی موفق، برخورداری از «هنر رضایت از زندگی» است. کسی که از زندگی خود رضایت نداشته باشد، امکان موفقیت در هیچ سطحی از زندگی دنیوی و اخروی را ندارد. خوش‌بختانه و البته بر خلاف تصور موجود، دین، «رضایت از زندگی» را به رسمیت شناخته و برای تأمین آن، آموزه‌های فراوانی دارد که یا دیده نشده‌اند و یا به درستی فهم نشده‌اند.

به جهت جایگاه مهمی که مهارت «رضامندی از زندگی» در رسیدن به تکامل معنوی دارد، اولیای دین، آموزه‌های فراوانی در این زمینه به پیروان خود آموخته‌اند.

صاحب‌نظران علوم انسانی، غالبا فرمول‌هایی برای رضایتمندی انسان از زندگی ارائه نموده‌اند؛ اما امتیاز آنچه پیش رو دارید، این است که مسئله را از دیدگاه آیات و احادیث، بررسی نموده است. این، نکته قوّتی برای کتاب حاضر شمرده می‌شود؛ چرا که خالق انسان به حال او آگاه‌تر است و طبعا فرمولی که او عرضه می‌کند، قابل قیاس با هیچ یک از فرمول‌های دیگر نیست. اوست که جهان و انسان را آفریده و به تمامی نقاط قوت و ضعف و عیان و پنهان آدمی، آگاهی کامل دارد.

کتاب حاضر یه بخش دارد : بخش یکم: بستر کامیابی، که شامل هفت فصل است در این فصل به معنای کامیابی و معنای زندگی و راه و رسم آن پرداخته شده است.

بخش دوم: زمینه‌های رضامندی که شامل سه فصل است. امکانات خوشبختی، بسترهای شادکامی و لذت انس.

و بخش سوم: مهارت‌های مقابله با تنیدگی. این بخش نیز ده فصل دارد که در هر فصل به راه و ورش‌های مقابله با سختی‌ها و درهم‌تنیدگی‌های زندگی می‌پردازد.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=7870

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *