شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه‌ای از ملت‌های مسلمان و آزاده‌ جهان خواست که صدای مظلومیت مردم فلسطین را بلند کنند. این شورا تأکید کرد: امسال، موضوع حرکت “طوفان الاقصی” و قتل عام مردم غزه، اهمیت این روز را بیش از پیش کرده است.
متن کامل بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان در رابطه با روز جهانی قدس به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عن النبی (ص): «من سمع منادیاً ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم؛ هرکس فریاد کسی را بشنود که از مسلمانان مددخواهی می‌کند و پاسخش ندهد و به یاری‌اش نشتابد مسلمان نیست».

اگرچه که مسلمانان در سال‌های پسین روز آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان “روز قدس” را با گردهمایی‌ها، راهپیمایی‌ها، سمینارها، کنفرانس‌ها و صدور بیانیه‌ها برپا می‌کردند؛ اما امسال موضوع حرکت “طوفان الاقصی” و قتل عام مردم غزه، اهمیت این روز را بیش از پیش گوش زد می‌نماید و مسلمانان را به یکپارچگی و همبستگی و ایستادگی در برابر تجاوز و اشغال فرا می‌خواند.

‏موضوع فلسطین و قدس شریف درد ناسور قدیمی است بر پیکر جهان اسلام که اگر به موقع درمان می‌شد، شاید امروز این روزگار خونین و تلخ را نمی‌داشتیم.

موضوع قدس و فلسطین برای ما، هم موضوع اعتقادی است و هم موضوع انسانی. قدس شریف که قبله‌ی اول مسلمانان است؛ همچنان در اشغال رژیم غاصب اسراییل است و هر روز در جهت یهودی‌سازی آن تلاش بیشتر می‌شود.

ملت مسلمان فلسطین بیش از هفتاد سال است که در بند و محاصره هستند؛ یا در اردوگاه‌ها یا در زندان‌ها یا در درون قطعات تجزیه شده‌ی سرزمین ابایی‌شان. سرزمین هایشان هر روز بیشتر و بیشتر اشغال می‌گردد. خانه‌هایشان با بلدوزر بر سرشان خراب می‌گردد و هیج کس در این سرزمین امنیت ندارد؛ نه زن نه مرد نه پیر و نه طفل شیرخوار.

فلسطینیان در اثر محاصره‌ی ظالمانه از تمام مواد حیاتی چون غذا، دارو، آب و برق محروم‌اند. بر خلاف تمام قطعنامه‌های سازمان ملل، شهرک‌سازی همچنان ادامه دارد؛ الحاق بیشتر سرزمین‌ها با حمایت قدرت‌های بزرگ، ادامه دارد؛ زمینه‌ی بازگشت میلیون‌ها آواره‌ی نیم‌قرنه فراهم نشده، استقلال و حق خود ارادیت فلسطینی‌ها از ایشان سلب شده است.

با نادیده گرفته‌شدن این حوادث تلخ است که امروز به اعتراف نهادهای بین‌المللی و به رغم اعتراضات جهانی، رژیم غاصب اسرائیل به نسل کشی در “غزه” مشغول است.

در چنین شرایطی سکوت در برابر مظلومیت یک ملت مسلمانِ دربند و اسیر با تمام مبانی دینی و معیارهای انسانی غیر قابل قبول است؛ و لذا شورای علمای شیعه افغانستان ضمن تقبیح شدید نسل‌کشی غزه،

اولا از تمام ملل مسلمان و وجدان‌های آزاده‌ی عالم می‌خواهد که یک‌پارچه و متحدانه در دفاع از حقوق قانونی مردم مظلوم فلسطین حساس باشند و سعی و تلاش نمایند.

دوم، از سازمان ملل متحد می‌خواهیم که در جهت تحقق اعلامیه‌ها و قطعنامه‌های خود در رابطه با استیفای حقوق حقه‌ی مردم مظلوم فلسطین وگسترش بیشتر نسل‌کشی، جدی بوده، مسئولانه عمل نماید.

سوم، از سران کشورهای اسلامی می‌خواهیم که از عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب اسراییل بپرهیزند و جلو معامله‌ی ننگین قرن را بگیرند.

چهارم، از سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهیم که در برابر جنایات ضدبشری و نسل‌کشی اسرائیل آرام و ساکت نمانند.

پنجم، از تمام ملل مسلمان عالم، مخصوصا ملت نجیب و بصیر افغانستان می‌خواهیم که، از هر طریق ممکن فریاد خویش را به دفاع از حقوق حقه‌ی ملت مسلمان و برادر خویش بلند کنند تا هم وجیبه‌ی دینی خود را ادا نمایند و هم مسئولیت انسانی خویش را‌.

و السلام
شورای علمای شیعه افغانستان

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=18819

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب