انجمن طلاب افغانستان و ابسته به مجتمع عالی امام خمینی جامعه المصطفی به مناسبت سومین سالروز ارتحال آیه الله محقق کابلی اطلاعیه ای صادر کرد. در بخش این اطلاعه آمده است:

21خرداد یادآور غم فقدان مرجع فقید سعید حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی است. مرحوم آیت الله العظمی کابلی ویژگی ها و شخصیت های زیادی داشت که محبوبیت، خدمتگزاری و مردم داری از ویژگی های شاخص شخصیت آن فقید مرحوم بود. خدمات این مرد بزرگ در داخل افغانستان و خارج از آن مخصوصاً در بین مهاجرین در ایران گواه این مطلب است.

مرجعیت این فقیه اهل بیت علیه السلام افزون بر کارکردهای بسیار در افغانستان مرهمی بر تفرقه جامعه شیعیان افغانستان بود. انجمن طلاب افغانستان نقش آن فقید سعید را در میان جامعه شیعیان افغانستان میتوان با نقش آیه الله سیستانی در عراق همانند دانسته است.

رویکرد مشتاقانه میلیونی پیروان اهل بیت علیه السلام در افغانستان به سمت این مرجع مردمی که هر روز فزونی می یافت نشانگر اعتماد و وثوق مردم به دینداری صداقت اخلاص خدمات گسترده و مردم داری این مجتهد والامقام بود.

انجمن آیت الله افغانستان سومین سالگرد ارتحال ملکوتی فرجه فقید سعید حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی را تسلیت گفته و یاد و خاطره این مرجع تقلید والامقام را گرامی می‌دارد و به روح پرفتوح فقیه فرزانه آیت الله محقق کابلی درود می فرستد.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=4148

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب