سیزدهمین جلسه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم و محفل تجلیل از خجسته میلاد سلطان سخاوت و کرامت حضرت امام حسن مجتبی (ع) روز دوشنبه چهاردهم رمضان المبارک سال 1445 قمری  مطابق  6 حمل/ فروردین 1403 ساعت 4 عصر در دفتر شورای نظارت بر حوزه‌های علمیه و شهریه شمال افغانستان برگزار گردید.

در ماه ضیافت الهی شرکت‌کنندگان این محفل معنوی بر خوان کرم کریم ابن الکریم نشستند و از آوای روح بخش کلام ناب الهی، سیره‌ی امام کریم و مدح و ستایش آن بزرگوار فیض بردند.

بیش از 350 نفر شامل اعضای شورای نظارت و بخش‌‎های تابعه، هیئت رئیسه شورای علمای شیعه ولایت بلخ، نمایندگان دفاتر مراجع تقلید، مدیران، مدرسین حوزوی و قرآنی، طلاب حوزه‌های علمیه و قرآن آموزان مراکز قرآنی شهر مزارشریف از شرکت‌کنندگان این ضیافت معنوی بودند.

در این مجلس با شکوه که با انوار معنوی قرآن و عترت متبرک شده بود، شرکت‌کنندگان از تلاوت تحقیق توسط آقای محمدعلی نجفی از مدرسه علمیه ثقلین، تلاوت ترتیل آقای ضیاءالدین حسنی از مدرسه علمیه سلطانیه، اجرای حفظ کل توسط آقای ابوالفضل حیدری از مدرسه علمیه تربیت مدرس امام صادق (ع)، اجرای حفظ پنج جزء توسط آقای یدالله فاضل از مدرسه علمیه صادقیه و تلاوت تحقیق آقای سید مجیب‌الله محمودی از مدرسه علمیه تربیت مدرس امام صادق (ع) بهره‌مند گردیدند.

به منظور تعمیق، تعمیم و ترویج برنامه‌های قرآنی در حوزه‌های علمیه و تشویق طلاب، تمام تلاوت‌کنندگان از بین طلاب مدارس علمیه انتخاب شده بود.

در بخش دیگر این محفل حجت الاسلام و المسلمین آقای نورعلی زکی عضو شورای نظارت و هیئت علمی در سخنانی به جایگاه امام حسن مجتبی (ع) از قول پیامبر اکرم (ص)، بیان صفات و سیره عملی آن حضرت و توضیح و تاکید پیرامون حدیثی از امام صادق (ع) در مورد بهره‌مندشدن جوانان از قرائت و تدبر در قرآن پرداختند.

سپس حجت الاسلام و المسلمین آقای میرزاحسین بحر با اجرای مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی به مناسبت میلاد کریم اهل بیت (ع) فضای شور و شعف بیشتری به مجلس بخشیدند.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای جعفری مسئول اجرایی شورای نظارت ضمن بیان دو حدیث از امام حسن مجتبی (ع) در مورد قرآن، آموزش و تدبر در آن، تذکراتی در مورد توجه به آموزش، فهم و تدبر در قرآن،  اهمیت برگزاری کلاس آموزش تجوید و تصحیح قرائت ائمه جماعات و شرکت بهتر و بیشتر طلاب حوزه‌های علمیه شمال در مسابقه علمی حوزه‌های علمیه افغانستان و فراخوان جشنواره مقاله‌نویسی آخند خراسانی، داشتند؛ این مجلس معنوی و باشکوه با دعائیه ایشان، اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت آیت الله زکی عضو شورای نظارت و صرف افطاری و پذیرایی به پایان رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=18791

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب