? حضرت آیت الله سیستانی با اشاره به مظالمی که به مردم و بانوان افغانستان می رود: مسلمانان و جامعه جهانی مردم مظلوم افغانستان را تنها نگذارند.

حضرت آیت الله سیستانی در دیدار با هیئت شوراى علماى شيعه افغانستان با اشاره به مظالم گوناگونی که در این دوران بر همگان به ویژه بر بانوان این کشور روا می شود، تأکید نمودند که عموم مسلمانان وجامعه جهانی وظیفه دارند مردم مظلوم افغانستان را در این شرایط دشوار تنها نگذارند و از هیچ کمکی در جهت کاهش رنج آنان دریغ نکنند.

به گزارش شفقنا متن کامل بیانات حضرت آیت الله سیستانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آیه الله سیستانی (مد ظله) پیش از ظهر یکشنبه ۸/جمادی الثانی/۱۴۴۴هـ با هیئت شورای علمای شیعه افغانستان دیدار نمودند. در این دیدار رئیس هیئت گزارشی از اوضاع جاری کشور وعملکرد شورا ارائه نمود.
معظم له ضمن ابراز تأسف فراوان و تأثر عمیق از رنج ها ومحنت های بسیاری که ملت شریف افغانستان در چند دهه اخیر متحمل شده اند, با اشاره به مظالم گوناگونی که در این دوران بر همگان به ویژه بر بانوان این کشور روا می شود, تأکید نمودند که عموم مسلمانان وجامعه جهانی وظیفه دارند مردم مظلوم افغانستان را در این شرایط دشوار تنها نگذارند واز هیچ کمکی در جهت کاهش رنج آنان دریغ نکنند. ایشان با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و همبستگی ملی و انسجام داخلی و رعایت زندگی مسالمت آمیز با همه اقوام وگروه ها و سفارش به پرهیز از هر گونه خشونت در ارتباط با حاکمان فعلی کشور، به شورا توصیه نمودند در جهت پیگیری واحقاق حقوق مردم بزرگ افغانستان از هیچ کوششی کوتاهی ننمایند.
۱۰ جمادی الثانی ۱۴۴۴
دفتر آقای سیستانی ـ نجف اشرف

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=6119

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب