محفل انس با قرآن کریم در دار القرآن اسرا بامیان (منطقه فولادی)
سی و چهارمین محفل انس با قرآن کریم در دار القرآن عالی اسراء – شعبه بامیان برگزار شد.
این محفل با شکوه با حضور اساتید برجسته قرآنی در چهارمین روز ماه مبارک رمضان در منطقه فولادی بامیان دائر گردیده است.
این محفل معنوی قرآنی با تلاوت قرآن توسط قاری و حافظ کل قرآن جناب استاد وسیم فیضی آغاز گردید و در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین آقای سید عقیل سجادی به اهمیت حفظ قرآن کریم تاکید کرد و افزود: قرآن کریم جامعه را از انحرافات فکری، اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی و اجتماعی نجات می دهد و به سوی جامعه متعالی الاهی سوق می دهد.
سپس حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید ابراهیم هاشمی نژاد استاد حوزه در جایگاه قرار گرفت و به ایجاد فرهنگ عمومی قرآنی در میان جامعه با تمسک به قرآن و اهل البیت علیهم السلام تاکید ورزید و با استناد به آیه ان الله لا یغیر با بقوم حتی یغیر با انفسهم( رعد، آیه 11) تنها راه نجات جامعه را تقویت خرد جمعی با توجه به آموزه‌های قرآنی دانست.
و در ادامه، جناب حجت الاسلام و المسلمین استاد مدقق حافظ کل قرآن کریم و نهج البلاغه در باره روش‌های حفظ و بررسی چالش‌های آن ایراد سخن نمود و تاکید نمود که اراده قوی، استعانت از خداوند متعال، روش صحیح حفظ و بهرمندی از استاد قرآنی که خود مسلط به حفظ و روش آن باشد، از مهم ترین عوامل حفظ استندارد محسوب می‌شود سپس به پرسش‌های حاضرین در باره حفظ قرآن کریم پاسخ داد.
این دار القرآن تحت مدیریت عمومی استاد شیخ عبد الشکور فلاح فعالیت می کند و دار القرآن فوق یک دار القرآن تخصصی می باشد که در آن، خواهران زیر نظر استاد تولا به تجوید و حفظ قرآن مشغول می باشند.
دار القرآن اسرا در منطقه فولادی ولایت بامیان واقع شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=18763

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب