به توفیق الهی و در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) هفدهمین امتحان سالانه و پذیرشی (۱۴۰۳) حوزه‌های علمیه شمال افغانستان در مراکز مختلف و طبق زمان‌بندی زیر برگزار می‌گردد:

 

حوزه‌های علمیه مزار شریف، شولگر، شبرغان مرکز سرپل، بغلان، قندوز، تخار و کشم

خواهران ۱۲ لغایت ۱۵ جوزای ۱۴۰۳

 برادران ۱۷ جوزای ۱۴۰۳

 

حوزه‌های علمیه سایر مناطق شمال

 خواهران ۳۱ جوزا لغایت ۳ سرطان ۱۴۰۳

برادران ۳۰ جوزای ۱۴۰۳

 

 

توضیحات

 

1- امتحان خواهران پایه اول و دوم در ۴ روز هر روز دو مضمون به ترتیبی که در جدول نظام آموزشی اعلام شده و بدون وقفه برگزار می گردد.

 

امتحان پایه اول: روز اول صرف و نحو مقدماتی؛ روز دوم، اعتقادها و آموزش احکام؛ روز سوم، اخلاق اسلامی ۱ و حله القرآن ۱؛ روز چهارم، ترجمه و مفاهیم ۱ و دستور زبان فارسی.

 

امتحان پایه دوم: روز اول، صرف متوسطه و عوامل في النحو؛ روز دوم، احکام دختران و اصول عقائد؛ روز سوم، اخلاق اسلامی ۲ و حلیه القرآن ۲ ؛ روز چهارم، ترجمه و مفاهیم و تاریخ اسلام.

 

در پایه اول سوالات صرف و نحو مقدماتی و در پایه دوم سوالات صرف و نحو متوسطه و عوامل فی النحو تشريحی و سوالات سایر مضامین در هر دو پایه به صورت تستی و هر مضمون ۲۰ سوال می‌باشد.

 

2- امتحان خواهرانی که پایه ۳ و یا بالاتر از آن را امتحان می‌دهند در روز اول و همزمان با امتحان خواهران پایه اول و دوم برگزار می‌گردد.

 

3- طلاب مشروط خواهر و برادر مکلف به امتحان مضامینی که مشروط شده‌اند، می‌باشند. در اطلاعیه‌ها و نامه‌های قبلی به مدارس توضیحات لازم داده شده است.

 

4- خواهرانی که سال گذشته در پایه دوم از ۲ مضمون اصلی و یا هر سه مضمون پایه دوم مشروط شده اند در سال ۱۴۰۳ بین امتحان پایه ۲ نظام جدید و یا مضامینی نظام قبلی که مشروط شده اند مخیر هستند.

 

۵ – امتحان برادران و خواهران مطابق نظام درسی شورای نظارت برگزار و تمام مضامین اصلی و جنبی را در بر می‌گیرد.

 

6- تمام طلابی که از شورای نظارت شهریه دریافت می‌کنند اعم از پذیرشی‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ملزم به شرکت در امتحان هستند.

 

7- ارزیابی قرائت قرآن دوره صحیح‌خوانی و ترتیل قبل از امتحان در مدارس صورت خواهد گرفت. طلابی که در این ارزیابی شرکت نکنند از امتحان محروم و شهریه شان قطع می‌گردد و با طلابی که نمره قبولی نیاورند مطابق مقررات شورا عمل خواهد شد.

 

8- آخرین مهلت ارسال مدارک و فورم ثبت نام طلاب جدید برای مدارسی که در نوبت زمانی اول قرار دارند 20/2/1403و برای مدارس نوبت دوم 31/2/1403 می‌باشد.

 

مدارک مورد نیاز

برای طلاب جدید

فورم ثبت نام کپی تذکره یک قطعه عکس ۴۵ با زمینه سفید

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=18747

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب