سی وسومین سالروز ارتحال امام خمینی در حوزه علمیه رسالت گرامی داشته شد. در این مراسم که امروز با حضور طلاب و جمعی از علاقمندان به امام خمینی در مدرسه علمیه رسالت برگزار شد، ایه الله صالحی مدرس رئیس شورای علمای افغانستان ایراد سخن کرد. وی امام خمینی (ره) را ستاره درخشان در آسمان مرجعیت اسلام توصیف کرد.

به گزارش رادیو دری، آیت الله «صالحی مدرس» رئیس شورای علمای شیعه افغانستان امروز در مراسمی به مناسبت گرامیداشت سی و سومین سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در جمع علما و طلاب حوزه علمیه کابل با اشاره به ویژگی‌های فردی و اجتماعی حضرت امام خمینی (ره) گفت: درآسمان پر نور مرجعیت، ستاره امام خمینی (ره) همچنان می‌درخشد و صفا و زیبایی خاصی دارد.

وی با اشاره به ابعاد مختلف اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: علم امام خمینی (ره) منحصر به فرد بود و ایشان در علوم مختلف اسلامی تخصص و تبحر داشت.

آیت الله صالحی، امام خمینی (ره) را شخصیت زمان شناس دانست و افزود: با تلاش بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک مرجع و عالم دینی طراز اول، فقه اسلامی همچنان پویا ماند و ماندگاری خود را حفظ کرده است.

رئیس شورای علمای شیعه افغانستان، توکل به خدا، زهد، پرهیزکاری، فضیلت و تقوی را از ویژگی‌های منحصر به فرد امام راحل دانست.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=4022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب