عدم آگاهی از عواقب بدحجابی:

بسیار فراوان دیده شده که افراد جاهل و ناآگاه در جامعه، مرتکب اعمال زشتى مى‌شوند که دارای صفات رذیله‌اى هم هستند، و هنگامى که آگاهى کافى درباره قبح آن اعمال و مفاسد و زیانهاى آن صفات پیدا مى‌ کنند یا سطح و معارف آنها بالاتر مى‌رود، بکلّى آن اعمال و صفات را رها کرده، یا لااقل به مقدار زیادى از آن مى‌ کاهند. دلیل منطقى این مسأله نیز روشن است؛ زیرا حرکت به سوى صفات والا و اعمال صالحه احتیاج به انگیزه‌اى دارد؛ بدون شک یکى از بهترین انگیزه‌ ها، آگاهى از مصالح اعمال و صفات نیک و مفاسد اعمال و صفات رذیله است، و نیز آگاهى بر مبدأ و معاد، و آشنائى با برنامه‌ هاى مکتب انبیاء و اولیاء، انسان را به سوى آنها سوق مى‌دهد و بازتاب وسیعى در اصلاح مفاسد اخلاقى دارد.
البته منظور از علم و آگاهى در اینجا، آگاهى بر فنون صنایع و مسائل مادّى نیست؛ چرا که بسیارند کسانى که از این مسائل آگاهند و از همه آلودگان آلوده‌ ترند؛ بلکه منظور علم و آگاهى به ارزشهاى والاى انسانى و تعلیمات الهى و مصالح و مفاسد معنوى و معارف الهیّه است

تغییر ارزش های اخلاقی

متاسفانه در سال های اخیر یکی دیگر از عوامل بدحجابی تغییر ارزش هاست. به طوری که این به صراحت بین جوانان و حتی زنان ما دیده می شود که، با نداشتن حجاب به محجوبین، فخر می‎فروشند و خود را روشن فکرمی‎دانند، و محجبه ها را امل و عقب افتاده! این افراد تصورشان بر این است که نداشتن حجاب یک ارزش برای آنها محسوب می‎شود.

عوامل اقتصادی

همانطور که در مقالات گذشته در مورد مافیا چادر مشکی صحبت کردیم، یکی از عوامل گرانی پوشش های اسلامی همچون چادر مافیا می‎باشند. گران بودن پوشش های اسلامی با قیمت های نامتعارف باعث شده است که افراد ترجیح دهند که دیگر این پوشش برتر را نداشته باشند. مشکلات اقتصادی بین مردم انقدر زیاد شده است که تامین مایحتاج ضروری زندگی همچون مواد غذایی و اجاره خانه، برای آنها مشکل شده است. چه برسد به اینکه بخواهند به دنبال خرید اجناسی همچون چادر بروند. فقدان پوشش‌های ارزان و جذاب اسلامی به ویژه چادر و مدل‌های مناسب لباس و بالعکس در واقغ یکی از عوامل ترویج به بدحجابی.

 

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=7120

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب