مدرسه علمیه ولیعصر در سال ۱۳۶۳ توسط آیت الله استاد محمد ذکی تأسیس گردید. این مدرسه در ولسوالی ورس ولایت بامیان نزدیک به بازار موقعیت دارد و دارای ۲۲ اتاق و حسینیه و مسجد می باشد. مدرسه فوق دارای کتاب خانه‌ای است که بیش از ۲۵۰۰جلد کتاب دارد.
تعداد طلبه‌هایی‌که فعلا در مدرسه علمیه ولیعصر مشغول به تحصیل هستند به بیش از ۴۵ نفر می‌رسند.
موضوعات فقه، اصول، ادبیات عرب، نحو و صرف، بلاغت و تجوید در این مدرسه تدریس می‌شود و کتابهایی که در مدرسه تدریس می‌شوند، عبارتند از: عوامل فی نحو، هدایه، صمدیه، سیوطی، منطق مظفر،جواهر البلاغه، صرف میر،صرف ساده و اصول فقه.
شخصیت های حوزی زیادی محمد باقر امینی،موسی رضایی،ظاهر رضایی،قاسم رضایی، محمد اسحاق افتخاری،محمد ناصر فاضلی،نادر اخلاقی،محمد شریعتی،جعفر ناطقی در مدرسه علمیه ولیعصر تحصیل کرده‌اند.
شرایط پذیریش در مدرسه علمیه ولیعصر عبارتند از: تکمیل پانزده سال، تعهد به ادامه تحصیل به مدت چهار ساله در مدرسه ولیعصر، تعهد به رعایت آیین نامه مدرسه و توانایی خواندن و نوشتن فارسی و بلد بودن روخوانی قرآن کریم.
از جمله ویژگی‌های مدرسه بهرمند بودن از اساتید عالی و خدوم و پرتلاش محسوب می‌شود و مدرسه ولیعصر از مدرس‌ها و کتابخانه نسبتا غنی و اتاق‌های خواب مجهز برخوردار است.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=19398

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب