مرکز فقهی ائمه اطهار با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین مظفری، از مراکز فعلی علمی آموزشی در رشته علوم دینی و حوزوی در کابل و مزارشریف می باشد و محصلان فراوانی در سطوح مختلف حوزوی در شعب این مرکز علمی آموزش مشغول به  تحصیل می باشند.
مرحوم حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی پس از تأسیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ایران، راه اندازی و خدمت رسانی شعب این مرکز در دیگر نقاط دنیا را مورد توجه قرار داد که از آن جمله کشور افغانستان می باشد. پس از از رحلت ایشان این مراکز تحت اشراف آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی می باشند که ثمرات علمی، آموزشی و پژوهشی فراوانی دربر داشته است. مرکز فقهی ائمه اطهار در دو شهر کابل و مزار شریف دارای مدرسه بوده که علاوه بر فعالیت های تخصصی آموزش فقه، این مرکز تاکنون ده ها برنامه فرهنگی تبلیغی دیگر را نیز را اجرا کرده است.

این مرکز به منظور پاسداری از مرزهای علمی و دینی اسلام و اندیشه های تابناک اهل بیت (عليهم‌السلام) در کابل به سال 1383 شمسی تاسیس گردید. ساختمان مرکز فقهی ائمه اطهار کابل در 5 طبقه به مساحت 3 هزار متر مربع ساخته شد و به نظر بسیاری از علمای افغانستان قوی ترين و بزرگترين مركز حوزوی و علمی كابل به شمار می رود. مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام در افغانستان مراسم‌های مختلفی را در مناسبت‌های اهل‌بیت(ع) برگزار می‌کند که مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. علاوه بر آموزش فقه و اصول و علوم اسلامی دیگر چون فلسفه و کلام نیز در این مرکز تدریس می گردد، از دیگر فعالیت های این مرکز چاپ و انتشار كتب و مجلات مذهبی می باشد. یکی از فعالیت‌های فرهنگی گسترده و مهم مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) کابل توزیع رایگان هزاران جلد کتاب دینی و مذهبی در چندین ولایت افغانستان و برگزاری مسابقات کتابخوانی است که مورد استقبال جوانان و شیفتگان معارف اسلامی قرار گرفته است.

از جمله موفقيت هاي مركز فقهی ائمه اطهار عليهم السلام در كابل، ارتباط آن با علما و دانشمندان افغانستانی و همسو بودن با ديدگاه ها و تلاش های بزرگان دينی این منطقه جهت كارایی موثر آنان است.

ارتباط با مساجد و كانون هاي فرهنگی و تاسيس كتابخانه تخصصی جهت رفع نيازهای پژوهشی طلاب و توزيع هزاران كتاب فرهنگی، دينی و نيز پاسخگويی به سوالات و مسائل شرعی شيعيان گوشه ای از فعاليت های گسترده اين مركز فقهی است.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=1972

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب